۳۰ مهر ۱۳۹۲، ۲۰:۲۷
کد خبر: 80870992
T T
۰ نفر
فرمانده انتظامی فارس:شرق فارس از وجود عوامل ناامنی پاك شد

شیراز-فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به انهدام دو باند اشرار و آدم‌ربایان شرق فارس گفت: شرق این استان از وجود عوامل ناامنی پاكسازی شد.

به گزارش ایرنا، سردارسرتیپ دوم سیروس سجادیان سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: طی یكماه گذشته اعضای دو باند از اشرار و آدم‌ربایان در شرق فارس دستگیر كه یكی از این دو باند، باقیمانده اشرار باندی بودند كه در سال 85 عوامل آن دستگیر، كشته یا متواری شده بودند و طی این سال‌ها با تشكیل یك باند دیگر اقدام به آدم‌ربایی، قتل و عمل منافی عفت می‌كردند.

وی گفت: این باند با پوشیدن لباس بسیج طی سال‌های گذشته با ربودن تعدادی از افراد ، از آنان بیش از یك میلیارد تومان در ازای آزادی دریافت كرده بودند.

این مقام مسوول ادامه داد: عوامل این باند با توجه به سابقه شرارتی كه در منطقه داشتند افراد را تهدید ، ربوده و خانواده آنان، را تهدید كه اگر با پلیس چیزی را در میان بگذارند كشته خواهند شد.

سردار سجادیان بیان داشت: بالاخره خانواده یكی از افراد ربوده شده در تاریخ دوم مهرماه سال جاری با مراجعه به نیروی انتظامی،‌ اقدام به طرح شكایت كرد كه پیگیری این پرونده، منجر به شناسایی دقیق آنان، شد.

وی اضافه كرد:در این رابطه در سه عملیات چهار شرور در درگیری با پلیس كشته و یك نفر آنها دستگیر شد.

فرمانده انتظامی فارس خاطر نشان كرد: اعضای باند شروران شرق فارس از سال 85 تا زمان شناسایی در كوههای نزدیك شش‌ده و قره‌بلاغ، زندگی مخفیانه داشته‌اند و منطقه فعالیت آنان شهرستان‌های شیراز، خرامه،استهبان و فسابوده و از طریق شهرستان‌های داراب و زرین‌دشت پشتیبانی می‌شدند.

وی گفت:پنج تن از پشتیبانی كنندگان اشرار دستگیر وبا هماهنگی‌های انجام شده دستگاه قضایی، تمام كسانی كه به اشكال مختلف به این افراد كمك كرده‌اند، دستگیر خواهند شد و تمام اموالی كه از طریق پول‌های گرفته شده از گروگان‌ها تامین و كسب شده،‌ توقیف می‌شود.

سجادیان یادآور شد: اعضای این باند در مجموع اقدام به سه فقره قتل، هشت فقره آدم‌ربایی و چندین فقره عمل منافی عفت شده بودند و دارای سوابق متعدد شرارت و اقدامات علیه امنیت استان و كشور بودند.

این مقام مسوول ادامه داد: اعضای یك باند دو نفره كه در منطقه استهبان فردی ربوده بودند، شناسایی و باند آنان منهدم شده كه سردسته این باند در درگیری با ماموران به كشته و همدست او دستگیر شد.

سردار سجادیان گفت: تمام گروگان‌های ربوده شده توسط این باندها، طی عملیات‌های مختلف، بدون هیچ آسیب و پرداخت وجهی آزاد شده‌اند.ك/2

7374/ 667