۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۷:۰۳
کد خبر: 80882635
T T
۰ نفر
دستگاه هاي اجرايي ملاير 140 ميليارد ريال به اوقاف بدهكارند

ملاير-رييس اداره اوقاف و امور خيريه ملاير گفت: ادارات و نهادهاي اجرايي ملاير 140 ميليارد ريال به مجموعه اوقاف و امور خيريه اين شهرستان بدهكار هستند.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام'رضا زين العابديني' روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: به منظور ارائه خدمات بهتر به مردم، مديران نهادها و ارگان هاي اجرايي ملاير بايد هر چه سريعتر نسبت به پرداخت بدهي خود به اوقاف اقدام كنند.

وي با تقدير از برخي ادارات شهرستان در راستاي پرداخت به موقع اجاره بهاي موقوفات اظهار داشت: وقف ركن مهمي براي توسعه و پيشرفت شهرستان است كه بايد مورد توجه مديران قرار گيرد.

وي خاطرنشان كرد: اين در حاليست كه درآمد موقوفات ملاير تنها در راستاي اجراي نيت واقفان و در بخش هاي مختلف عمراني، آموزشي، درماني، فرهنگي و مذهبي هزينه مي شود.

زين العابديني در خصوص توقع و خواسته هاي مسوولان از اداره اوقاف و امور خيريه ملاير بيان داشت: وظيفه ما عمل به نيت واقفان است و با توجه به اينكه تمام موقوفات شهرستان، نيت دارند، بر اين اساس ما هيچگونه اجازه اي براي تقسيم نيت واقف را نداريم.

وي خواستار ترويج سنت حسنه فرهنگ وقف توسط مديران و مسوولان اجرايي شهرستان شد و افزود: براي قبولي اعمال و عبادات، حق موقوفات به عنوان امري ديني و شرعي بايد پرداخت شود تا همه اقشار مردم بتوانند از آثار خير و بركت وقف بهره مند شوند.

رييس اداره اوقاف و امور خيريه ملاير همچنين از اجراي طرح وقف مشاركتي در اين شهرستان خبر داد و گفت: اين طرح هم اكنون به عنوان پايلوت در ملاير در دست اجرا است و تمامي مديران، مسوولان و اقشار مختلف مردم حتي در سطح بسيار اندك نيز مي توانند در طرح هاي وقف مشاركت كنند.

حجت الاسلام زين العابديني ادامه داد: در هفت ماهه نخست امسال، از محل درآمد موقوفات يك ميليارد و 200 ميليون ريال براي عمران مدارس ملاير هزينه شد.

وي بيان داشت: بر اساس نيت واقف پس از اخذ مجوز و هماهنگي با سازمان اوقاف و امور خيريه كشور، امسال براي نخستين بار مبلغ 850 ميليون ريال كمك هزينه تحصيلي به دانش آموزان يتيم پرداخت شد.

وي ياد آور شد: اين كمك هزينه شامل خريد لوازم التحرير و كتاب بين يك هزارو 614 دانش آموز يتيم، بي بضاعت و زير پوشش كميته امداد توزيع شد.

زين العابديني همچنين از پرداخت 380 ميليون ريال كمك هزينه تحصيلي به دانشجويان بي بضاعت و 480 ميليون ريال به حوزه علميه اين شهرستان در هفت ماهه امسال خبر داد.

وي گفت: علاوه بر اين، در راستاي اجراي نيت واقف 740 ميليون ريال براي اطعام دهي به نيازمندان و 230 ميليون ريال براي روضه خواني در هفت ماهه امسال هزينه شده است.

وي بخش بهداشت و درمان را از ديگر نيات مهم واقفان ملاير از جمله شادروان سيف الدوله برشمرد و افزود: در اين راستا، در هفت ماهه سال 92 مبلغ 850 ميليون ريال از محل درآمد موقوفات در بخش بهداشت و درمان و بيماران نيازمند هزينه شده است.

وي با بيان اينكه بيش از 63 درصد از اراضي ملاير موقوفه است، اظهار داشت: ملاير از نظر وقف داراي جايگاه ويژه و بالايي در سطح استان و كشور است و بزرگترين موقوفات اين شهرستان مربوط به شادوران سيف الدوله است.

زين العابديني ادامه داد: در حال حاضر، اين شهرستان داراي 179 موقوفه است كه شش موقوفه آن از سال گذشته تاكنون اضافه شده است.

7528/551