۹ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۲۰
کد خبر: 80883532
T T
۰ نفر
نماينده مجلس:توسعه ايلام نيازمند مديريت شهري مطلوب است

ايلام- نماينده مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي گفت: توسعه شهر ايلام نيازمند مديريت شهري مطلوب است.

به گزارش ايرنا ' احمد شوهاني ' روز پنجشنبه در آيين توديع و معارفه شهرداران جديد و قديم شهر ايلام اظهار كرد: مديريت شهري به معناي استفاده حداكثري از حداقل امكانات بوده و مسولان مديريتي كشوردرتلاش براي كاهش اعتبارات كلان شهر ها و انتقال اعتبارات اين شهرها به سايرمناطق دورافتاده كشورباشند.

وي افزود: در ايلام مسولان استان بايد در جذب اعتبار وسرمايه گذاري هاي خصوصي در استان تلاش بيشتري انجام دهند و در حركت رو به جلو صنعت استان همديگر را حمايت كرده و دراين تلاش ، خواسته يا ناخواسته موجب ايجاد سنگ اندازي نشوند.

وي در خصوص كاربرد شهري آموزش فرهنگ شهروندي را از مهمترين مباحث دانست و بيان كرد: هم اكنون ما بايد از شهرنشيني صرف فاصله گرفته و به سمت شهروند خوب بودن و رعايت حقوق شهروندي برويم چرا كه رعايت حقوق شهروندي موجب به سازي و زيباسازي شهرها در كنار حفظ حقوق هم شهريان مي شود .

نماينده حوزه شمالي در مجلس شوراي اسلامي حركت از شهرنشيني به سمت شهروندي را نيازمند برنامه ريزي و فرهنگ سازي برشمرد و تاكيد كرد : در اين حوزه بايد مردم و مسوولان پا به پاي هم حركت كنند.

شوهاني شفاف سازي ،اعتمادسازي و مسئوليت پذيري را از ويژگيهاي مهم مديران برشمرد و گفت: مديران دستگاه هاي اجرايي رونق شهري را با رعايت حقوق مردم و حفظ حريم ها در برنامه هاي خود در نظر داشته باشند.

وي يادآورشد: رشد استان تنها در سايه همكاري و تعامل همه مسئولان و مردم امكان پذير است.

ديگر نماينده مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي نيزدر اين آيين گفت: در دنياي كنوني نوع آوري و تنوع جايگاه خاصي پيدا كرده است.

'عمران علي محمدي' افزود: ما بايد در استان ايده هاي نوين را طراحي و اجرايي كنيم و استان را از اين حالت فعلي خارج سازيم.

وي اظهار كرد: استان ايلام با ايجاد طرح هاي نو ، درآمدزا و سودآوروابستگي خود را از بودجه ها واعتبارات دولتي كم تر كند.

وي خواستار پيگيري جدي تر توسعه استان و شهر ايلام شد.

نماينده ايلام در مجلس توسعه شهرايلام را شاه راه توسعه استان دانست و بيان كرد: با توسعه و رونق شهر ايلام اين رشد و ترقي به نقاط مختلف استان نيز منتقل مي شود./2

7170/540