۹ آبان ۱۳۹۲، ۱۳:۱۱
کد خبر: 80883671
T T
۰ نفر
بازنشستگان سرمایه های اجتماعی و گنجینه های ارزشمند جامعه هستند

رشت - معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان گفت: بازنشستگان، سرمایه های اجتماعی و گنجینه های ارزشمند جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد اكبرزاده روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه تامین اجتماعی استان گیلان در رشت افزود : تلاش خستگی ناپذیر بازنشستگان طی سالیان خدمت صادقانه در اذهان جامعه باقی می ماند .

وی بازنشستگان را گنجینه های خرد و تجربه دانست و اظهار داشت : تجربه و تدبیر خردمندانه بازنشستگان اندیشمند مسیر روشن برای آینده متعالی جامعه است .

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با بیان این كه معارف دین جایگاه بازنشستگان را به پیامبران الهی تشبیه كرده ، خاطر نشان كرد : بازنشسته كلمه خوبی برای 30 سال خدمت این قشر نیست بهتر است كه كلمه پیشكسوت به جای كلمه بازنشسته استفاده شود .

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ضمن تبریك نهم آبان به عنوان روز خانواده و تكریم از بازنشستگان گفت : بازنشستگان ذخایر كشور و دنیایی از تجربه هستند كه بایستی از خرد و اندیشه آنان استفاده كرد .

غلامعلی جعفرزاده افزود : هر كسی در هر مقام و جایگاهی اگر كاری برای شما بازنشستگان انجام می دهد منتی نیست زیرا روزی خودش به این جایگاه خواهند رسید .

وی با بیان این مطلب كه بایستی به جایگاه بازنشستگان در جامعه بیش از پیش توجه شود ، اظهار داشت : بایستی قوانین حمایتی این قشر در مجلس تصویب شود .

وی حوزه بازنشستگی را یكی از دغدغه های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان و اظهار كرد : توجه به بازنشستگان به عنوان دنیایی از تجربه می تواند موجب كاهش بسیاری از هزینه های كشور شود .

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان كرد : بازنشستگان جوانی شان را برای خدمت به كشور گذاشتند بنابراین تكریم و تجلیل از آنان وظیفه ای بر عهده همه ماست .

مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه تامین اجتماعی استان گیلان روز پنجشنبه به مناسبت روز خانواده و تكریم از بازنشستگان از سوی این اداره كل در رشت برگزار شد .

در این مراسم شش نفر از بازنشستگان و همسران بازمانده بیمه شدگان تامین اجتماعی استان گیلان مورد تجلیل قرار گرفتند كه ادامه تحصیل ، دارابودن فعالیت های مختلف اجتماعی بعد از بازنشستگی و موفقیت فرزندان از جمله شاخص های این انتخاب بود .

تامین اجتماعی استان گیلان بیش از 86 هزار مستمری بگیر دارد .

امروز نهم آبان روز خانواده و تكریم از بازنشستگان نامگذاری شده است . ك/2

7286/604/695