۱۲ آبان ۱۳۹۲، ۹:۴۰
کد خبر: 80887256
T T
۰ نفر

یك هزار و 400 هیأت مذهبی در یزد فعالیت دارند

۱۲ آبان ۱۳۹۲، ۹:۴۰
کد خبر: 80887256
یك هزار و 400 هیأت مذهبی در یزد فعالیت دارند

یزد - رئیس شورای هیئات مذهبی استان از فعالیت یك هزار و 400 هیات سینه زن و زنجیرزن در یزد و مناطق تابعه خبر داد .

' سید علی فقیه زاده ' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 400 هیات بیش از یك هزار عضو فعال دارند كه در ماه محرم در سطح استان به عزاداری می پردازند .

این مسئول اظهار داشت: شورای هیئات مذهبی در تمامی مناطق استان تشكیل شده و طبق برنامه در طول سال و بخصوص ایام محرم حسینی فعالیت می كنند .

فقیه زاده گفت: در یكسال گذشته تقدیر از 70 هیات مذهبی برتر صورت گرفته و همچنین 350 نفر از اعضای هیات ها به قم و دیدار با مراجع اعزام شدند .

وی در خصوص برنامه های امسال این شورا تصریح كرد: در روز هفتم ماه محرم همایش بزرگ هیات های عزاداری یزد در حسینیه امیرچقماق برگزار می شود .

رییس شورای هیئات مذهبی یزذ گفت: برگزاری مراسم روز 13 محرم در مسجد ملا اسماعیل و برنامه حضور هیات ها و عزاداری همانند سنوات گذشته پیش بینی شده است .

فقیه زاده به برگزاری نماز ظهر عاشورا در تمامی هیات ها و انجام فعالیت های فرهنگی و بخصوص زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا تاكید كرد .

وی گفت: فعالیت در حوزه امر به معروف و نهی از منكر ، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ ، اقامه نماز اول وقت و سازماندهی فعالیت هیات ها از دیگر برنامه های این شوراست. ك3

7536/1968