۱۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۷:۵۷
کد خبر: 80892277
T T
۰ نفر
مردانگي و جوانمردي' طيب' زبانزد خاص و عام بود

شهرري - رئيس سازمان بسيج مستصعفين در پنجاهمين سالگرد شهيد طيب حاج رضايي گفت: جوانمردي و مردانگي طيب زبانزد خاص و عام بود

به گزارش ايرنا، سردار محمد رضا نقدي روز سه شنبه در آئين پنجاهمين سالگرد شهيدان طيب حاج رضايي و حاج اسماعيل رضايي كه با حضور اصناف، مقامات لشكري و كشوري و هيئات مذهبي شهرري و حومه در مصلاي بزرگ حضرت عبدالعظيم حسني (ع) برگزار شد در بيان ويژگي هاي شخصيتي اين شهيدان گفت: اين دو شهيد والامقام ارادت ويژه اي به مرجعيت داشتند.

وي افزود: روح غيرتمندي و جوانمردي طيب حاج رضايي و حاج اسماعيل رضايي همواره زبانزد خاص و عام بود و جوهر وجودشان مملو از مردانگي و ايثار بود.

رئيس سازمان بسيج مستصعفين، عشق به امام حسين (ع)، دفاع از مظلوم و اطاعت از مرجعيت را از ويژگي هاي بارز شخصيتي شهيد طيب حاج رضايي ذكر كرد و گفت: شهيد طيب حاج رضايي همواره توجه ويژه اي به آقا ابا عبدالله الحسين (ع) داشت به طوريكه بخشي از درآمد خود را همواره صرف برگزاري آئين عزاداري سرور شهيدان مي كرد.

وي در بخش ديگري با اشاره به حضور گسترده مردم در آئين راهپيمائي 13 آبان گفت: مردم مسلمان ما با حضور گسترده خود يكبار ديگر پاسخ' نه'را به استكبار جهاني به سركردگي آمريكا دادند و توطئه هاي دشمن را خنثي كردند.

سردار نقدي با خطاب قرار دادن كساني كه معتقدند در حال حاضر مي بايست با آمريكا رابطه داشته باشيم گفت: اين افراد بايد بدانند رابطه با آمريكا جز ضرر و نابودي كشور ارمغان ديگري نخواهد داشت.

رئيس سازمان بسيج مستصعفين افزود : نظام جمهوري اسلامي نظام دفاع از حق مظلومان جهان است و ما نمي توانيم در برابر ظلم استكبار جهاني به سركردگي آمريكا بي تفاوت باشيم.

وي، همچنين شهادت طيب حاج رضايي به دست رژيم شاهنشاهي را از جمله اقدامات ضد حقوق بشري آمريكا دانست و با بيان اينكه، هر روز دنيا به خصوص در كشورهاي مسلمان مردم بي دفاع مظلومانه كشته مي شوند و آمريكا از كنار آن به سادگي مي گذرد، افزود: اين در صورتي است آنها جمهوري اسلامي را براي زنداني كردن كساني كه در فتنه سال 88 مساجد را به آتش مي كشيدند متهم به نقض حقوق بشر مي كنند.

در ادامه اين آئين حاضرين با حضور بر سر مزار شهيدان طيب حاج رضايي و حاج اسماعيل رضائي ضمن قرائت فاتحه ياد و خاطره آن دو شهيد را گرامي داشتند.

يادآور مي شود: شهيد حاج اسماعيل رضايي و شهيد طيب حاج رضايي از بارفروشان ميدان بار تهران بودند كه در برپايي قيام 15 خرداد 42 نقش به سزائي داشتند.

پس از واقعه 15 خرداد طيب حاج رضايي به عنوان يكي از محركين اصلي تحت تعقيب قرار گرفت به طوري كه فرمانداري نظامي تهران درگزارشي ويژه، به شاه اعلام كرد شخص طيب حاج رضايي مسئوول اصلي اين اقدامات است. از آن پس، طيب حاج رضايي و اسماعيل رضايي دستگير شدند و به مدت 5 ماه در زندان رژيم پهلوي زير شكنجه‏ها مقاومت كردند.

پايمردي آنان به حدي بود كه شهادت را بر عفو شاه ترجيح دادند و دربرابر همه شكنجه‏ها و سختي‏هاي زندان مقاومت كردند و مردانه ايستادند.

شهيد طيب حاج رضايي به همراه شهيد اسماعيل رضايي حاضر نشدند از راه جديدي كه انتخاب كرده بودند برگردند و عليه نهضت اسلامي موضعي بگيرند لذا در دادگاه نظامي به اعدام محكوم و در يازدهم آبان 1342 تيرباران شدند.

703/687/914
۰ نفر