۱۵ آبان ۱۳۹۲، ۹:۰۳
کد خبر: 80892774
T T
۰ نفر
695 نفر در سال جاری توسط منجیان غریق در گیلان نجات یافتند

رشت - رییس هیات نجات غریق و غواصی گیلان گفت : از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه 695 نفر از هموطنان توسط منجیان غریق استان نجات یافتند .

' سید امیر نوری سادات ' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از این تعداد ، 441 نفر از آغاز تعطیلات تابستانی در سواحل استان گیلان نجات یافته اند .

وی اظهار كرد : همچنین 120 نفر در تعطیلات خرداد ماه و 124 نفر نیز در طرح های سالمسازی توسط منجیان زحمتكش استان گیلان از خطر غرق شدن نجات یافتند .

وی اضافه كرد : این تعداد نجات یافته از هموطنان عزیزما ، توسط 750 منجی غریق استان گیلان در طرح های سالمسازی و همچنین 167 نقطه خطرآفرین سواحل این استان نجات یافته اند .

وی ادامه داد : متاسفانه طی سال جاری نیز ، 40 نفر از هموطنان عزیز ما به دلیل ناآشنایی با مناطق خطر آفرین و به دور از طرح های سالمسازی در سواحل استان گیلان غرق شده اند .

رییس هیات نجات غریق و غواصی استان گیلان اضافه كرد : البته تعداد مغروقین سال جاری برغم افزایش مسافران ، رقم كمتری را نشان می دهد و با توجه به اینكه امسال حدود چهار درصد افزایش گردشگر را در گیلان داشتیم اما تعداد مغروقین نسبت به سال گذشته هفت نفر كمتر است .

' سیدامیر نوری سادات ' در ادامه گفت : با این وجود و با توجه به افزایش گردشگر ، آمار مغروقین در سال جاری نسبت به سال گذشته 20 درصد كمتر شده است . ك/3

7285/604