۱۷ آبان ۱۳۹۲، ۹:۵۴
کد خبر: 80895717
T T
۰ نفر
مادران زنجانی در غم طفل شش ماهه امام حسین(ع) اشك ماتم ریختند

زنجان - مادران پایتخت شور و شعور حسینی در حالی كه نوزادان خود را برروی دستانشان گرفته بودند در غم و انده حضرت علی اصغر (ع) طفل شش ماهه امام حسین (ع) اشك ماتم ریختند.

به گزارش ایرنا، همایش شیرخوارگان حسینی با همكاری مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در نخستین جمعه ماه محرم در حسینیه اعظم زنجان برگزار و مادران زنجانی به یاد این مصیبت بزرگ به سوگواری و عزاداری پرداختند.

در این همایش كودكان زنجانی لباس های متحد الشكل به رنگ سبز، سفید برتن داشتند و سربندهای یا حسین (ع) و یا اباالفضل (ع) بسته بودند.

هدف برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی تعظیم شعائر حسینی و تربیت نسل انقلابی و مكتبی با حضور مادران و كودكان شیرخوارشان با توسل به حضرت علی اصغر (ع) و اظهار مظلومیت شیرخوار امام حسین (ع) است كه مظلومانه در كربلا شهید شد.

در این همایش ضمن قرائت زیارت عاشورا ، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع ) در سوگ سالارشهیدان امام حسین (ع ) بویژه كوچكترین سرباز كربلا نوحه سرایی كردند.

همزمان با سومین روز از ماه محرم نیز جمعی از اعضای مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) از بیماران بخش كودكان و نوزادان مركز آموزشی درمانی آیت الله موسوی در زنجان عیادت كردند.

همایش شیرخوارگان حسینی براساس هماهنگی‌های صورت گرفته با مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در زنجان بصورت زنده از شبكه استانی زنجان 'اشراق' پخش می شود.

همچنین این همایش در مساجد، حسینه ها و تكایای سایر شهرستان های استان زنجان نیز برگزار شد.

مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) یك سازمان مردم نهاد و غیر انتفاعی مذهبی در ایران است كه در سال 1383 برای برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم تاسیس گردیده‌است.

522