۲۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۴۹
کد خبر: 80904648
T T
۰ نفر

همايش عاشوراييان در بجنورد برگزار شد

۲۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۴۹
کد خبر: 80904648
همايش عاشوراييان در بجنورد برگزار شد

بجنورد - ايرنا - به مناسبت يازدهمين روز از محرم حسيني، آيين تجميعي عزاداري هياتهاي مذهبي به عنوان همايش عاشوراييان روز جمعه در مصلاي حضرت امام خميني (ره) بجنورد، مركز استان خراسان شمالي برگزار شد.

به گزارش ايرنا، در اين آيين عاشورايي كه به دعوت شوراي فرهنگ عمومي خراسان شمالي و باشكوهي خاص برگزار شد هياتهاي عزاداري بجنورد و روستاهاي اطراف گرد هم آمده و به صورت هماهنگ به نوحه خواني و عزاداري پرداختند.

در اين همايش دسته هاي عزادار و كاروان هاي سوگوار از محلات، مساجد و حسينيه هاي اين شهرستان در فضايي از حزن و اندوه گرد آمده و با اجراي مراسم سينه‌زني و زنجيرزني، مراتب غم و اندوه خود را از شهادت سرور عاشقان حضرت امام حسين (ع) و مصايبي كه در دشت كربلا بر او و خاندان و يارانش رفت به نمايش گذاشتند.

با برگزاري اين گردهمايي كه با استقبال مردم عزادار و سوگوار بجنورد مواجه شد؛ صداي 'حسين حسين' و 'يا ابالفضل' عزاداران حسيني به آسمان رسيد و بيرقهاي سبز و سياه هياتهاي عزاداري كه از جاي جاي شهر به سوي مصلاي امام خميني در حركت بودند، برافراشته شد.

مداحان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) نيز با سر دادن نغمه هاي حزين و نواي سوزناك نوحه بر مصايب عاشوراي امام حسين(ع) و ياران و خاندانش، دل هاي مردم عزادار اين خطه را به مهماني حادثه جانسوز كربلا بردند.

استان خراسان شمالي بيش از هزار هيات مذهبي دارد كه بيش از 200 هيأت آن مربوط به شهرستان بجنورد، مركز اين استان است. ك/2

626