۲۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۵۶
کد خبر: 80904652
T T
۰ نفر

همایش عاشوراییان در بجنورد برگزار شد

۲۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۵۶
کد خبر: 80904652
همایش عاشوراییان در بجنورد برگزار شد

بجنورد - ایرنا - به مناسبت یازدهمین روز از محرم حسینی، آیین تجمیعی عزاداری هیاتهای مذهبی به عنوان همایش عاشوراییان روز جمعه در مصلای حضرت امام خمینی (ره) بجنورد، مركز استان خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین عاشورایی كه به دعوت شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی و باشكوهی خاص برگزار شد هیاتهای عزاداری بجنورد و روستاهای اطراف گرد هم آمده و به صورت هماهنگ به نوحه خوانی و عزاداری پرداختند.

در این همایش دسته های عزادار و كاروان های سوگوار از محلات، مساجد و حسینیه های این شهرستان در فضایی از حزن و اندوه گرد آمده و با اجرای مراسم سینه‌زنی و زنجیرزنی، مراتب غم و اندوه خود را از شهادت سرور عاشقان حضرت امام حسین (ع) و مصایبی كه در دشت كربلا بر او و خاندان و یارانش رفت به نمایش گذاشتند.

با برگزاری این گردهمایی كه با استقبال مردم عزادار و سوگوار بجنورد مواجه شد؛ صدای 'حسین حسین' و 'یا ابالفضل' عزاداران حسینی به آسمان رسید و بیرقهای سبز و سیاه هیاتهای عزاداری كه از جای جای شهر به سوی مصلای امام خمینی در حركت بودند، برافراشته شد.

مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز با سر دادن نغمه های حزین و نوای سوزناك نوحه بر مصایب عاشورای امام حسین(ع) و یاران و خاندانش، دل های مردم عزادار این خطه را به مهمانی حادثه جانسوز كربلا بردند.

استان خراسان شمالی بیش از هزار هیات مذهبی دارد كه بیش از 200 هیأت آن مربوط به شهرستان بجنورد، مركز این استان است. ك/2

626/506
۰ نفر