۲۵ آبان ۱۳۹۲، ۲۳:۰۴
کد خبر: 80906609
T T
۰ نفر
ظرفيت خيران ورزش يار كمبود سرانه ورزشي اصفهان را جبران مي كند

اصفهان- ايرنا- مديركل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: استفاده از ظرفيت خوب خيران ورزش يار مي تواند كمبود سرانه و اماكن ورزشي استان را جبران كند.

به گزارش ايرنا، محمدرضا محمدجواهري عصر شنبه در جلسه مجمع خيران ورزش يار استان اظهار كرد: استان اصفهان با چهار ميليون و 800 هزار نفر جمعيت كه 45 درصد آن را بانوان و 30 درصد را نيز جوانان تشكيل مي دهند جمعيت متعادل و جواني را داراست.

وي افزود: اين استان با وجود برخورداري از جايگاه خوب در عرصه هاي علمي، اقتصادي و صنعت و قهرماني تيم هاي مختلف ورزشي ، سرانه ورزشي پاييني نسبت به ساير استان هاي كشور دارد.

وي با اشاره به اينكه سرانه ورزشي استان اصفهان رتبه 26 كشوري و رتبه 23 كشوري با احتساب اماكن ورزشي ساير نهادها و سازمان ها را دارد ادامه داد: سرانه ورزشي هر فرد در قانون برنامه پنجم توسعه 2/1 متر مربع است كه اين سرانه در اصفهان 31/0 متر مربع مي باشد.

مديركل ورزش و جوانان استان اصفهان اضافه كرد: ميانگين سرانه فضاهاي ورزشي در كل كشور 70/0 متر مربع است كه استان اصفهان با اين ميزان فاصله زيادي دارد.

وي با اشاره به افتخارآفريني هاي خوب ورزشكاران اصفهاني با وجود امكانات و سرانه پايين اماكن ورزشي عنوان كرد: اگر اين سرانه در اصفهان به حد ايده آل برسد بي شك افتخارآفريني جوانان استان نيز افزايش خواهد يافت.

وي افزايش سرانه ورزشي را در حوزه سلامت نيز موثر دانست و تصريح كرد: ورود خيران به بخش ورزشي مي تواند تاثيرات خوبي را بر جامعه داشته باشد.

محمدجواهري با بيان اينكه 300 طرح نيمه تمام ورزشي در استان وجود دارد اظهار كرد: با كمك خيران ورزش يار 280 طرح در دست تكميل است كه از آن جمله استخر سرپوشيده نجف آباد پس از 18 سال و استخر سرپوشيده فلاورجان در مراحل پاياني است.

وي ضمن اشاره به اينكه مشكلات اماكن ورزشي نيمه تمام استان با حضور پررنگ خيران در حال مرتفع شدن است، گفت: با همت خيران ميلياردها تومان در بخش ورزش استان در حال سرمايه گذاري است كه در اين بين بايد به ورزش بانوان و همگاني نيز توجه شود.

رييس هيات مديره مجمع خيران ورزش يار استان اصفهان نيز در اين جلسه گفت: اين مجمع همانند مجمع خيران مدرسه ساز نقش بسزايي در پرورش جسم و به تبع آن روح جوانان و افراد جامعه دارد و بايد به آن نگاهي جدي شود.

محمد سلامتيان عنوان كرد: ورزش داراي پيام هاي هنري، اخلاقي، سرگرمي و توسعه روحيه تعاون و همكاري در ميان جامعه است و جايگاه والايي دارد كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

وي با بيان اينكه رهبر معظم انقلاب تعليم، تهذيب و ورزش را به جوانان توصيه كرده اند افزود: ورزش در تامين سلامت جسمي، روحي و اخلاقي جامعه و دوري جوانان از فساد و انحرافات اخلاقي موثر است.

پ / 7131/1042