۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۳۴
کد خبر: 80916708
T T
۰ نفر
400 بیماراز خدمات دیالیز بیمارستان های چهارمحال وبختیاری بهره مندند

شهركرد- كارشناس واحد بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: هم اكنون بخش های دیالیز پنج بیمارستان استان به 400 بیمار كلیوی خدمات دیالیز رایگان ارائه می كند.

'زهرا سیاح' روز شنبه به مناسبت هفته حمایت از بیماران كلیوی در گفت گو با خبرنگارایرنا، افزود: این بیماران از خدمات بخش دیالیز بیمارستان های هاجر (س) شهركرد، فارسان، اردل، لردگان و بروجن بهره مند هستند .

وی انجام آزمایش های مرتبط با كلیه و اقدامات همودیالیزی را از خدمات بخش دیالیز بیمارستان های چهارمحال وبختیاری عنوان كرد و اظهارداشت: برخی از این بیماران نیز برای تامین هزینه های درمان ازسوی معاونت درمان به انجمن های حمایت ازبیماران كلیوی معرفی می شوند .

سیاح تصریح كرد: این بیماران در لیست انتظار پیوند كلیه نیز قرارمی گیرند و درصورت اهدای عضو بیماران مرگ مغزی پیوند آنان به صورت رایگان انجام می شود.

وی درادامه از راه اندازی بخش پیوند كلیه بیمارستان آیت الله كاشانی شهركرد تا پایان امسال خبر داد و گفت: حدود یك میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات این بخش با كمك خیرین هزینه شد .

سیاح اظهارداشت: دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال وبختیاری هم اكنون در حال تعامل بین بخشی برای راه اندازی بخش پیوندكلیه است .

8125/547