۱۵ آذر ۱۳۹۲، ۰:۰۵
کد خبر: 80937798
T T
۰ نفر
كشتي مازندران جايگاهي غيرقابل انكار در جهان دارد

ساري – ايرنا - مديركل ورزش و جوانان مازندران گفت : كشتي مازندران جايگاهي قابل اعتنا و غيرقابل انكار در كشور و جهان دارد و استعداد و علاقه فراوان مردم اين استان به ورزش اول كشور انكار نشدني

' احمد سعادتمند '‌روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد : شهيد هاشمي نژاد قبل از انقلاب يك مجاهد و مبارز سرسخت بود ودر بحبوحه انقلاب پرچم مبارزه را به دوش داشته و هواخواهان و علاقمندان زيادي داشته و دارند .

وي بيان كرد : برگزاري رقابت هاي كشتي يادواره اين شهيد والامقام در بهشهر نشانه جوانمردي كشتي گيران و دست اندركاران برگزاري اين مسابقات معتبر و بين المللي است .

مديركل ورزش و جوانان مازندران افزود : كشتي گيران مازندراني در رده هاي سني مختلف حضوري پرافتخار در ميادين جهاني و المپيك داشته و با توجه به توانمندي هاي فراواني كه دارند ، بار اصلي مدال آوري در اين ميادين بزرگ را به دوش مي شكند .

سعادتمند ادامه داد : مسابقات كشتي جام شهيد هاشمي نژاد از جمله مسابقاتي است كه در سال هاي گذشته و با تلاش مسوولان استاني و شهرستاني توانسته است ، جاي خود را در ميان كشتي گيران رده سني جوانان باز كرده و زمينه اي مناسب براي شكوفايي استعدادهاي جوان مخصوصا براي مازندراني ها باشد .

وي گفت :اداره كل ورزش و جوانان مازندران نگاه ويژه اي به اين رقابت هاي معتبر داشته و مي كوشد با فراهم كردن امكانات مناسب ، زمينه براي ثبت اين رقابت ها در فهرست فدراسيون جهاني كشتي را فراهم كند .

وي گفت : مسابقات كشتي متعددي در ايران برگزار مي شود اما اين رقابت ها به دليل اتحاد و همدلي فراواني كه ميان مسوولان برگزاري و افزايش سالانه كيفيت ، نظر مساعد كميته فني و سرمربي تيم ملي كشتي آزاد جوانان را جلب كرده است تا اين مسابقات به عنوان يكي از مراحل انتخابي تيم ملي براي كشتي گيران داخلي برگزار شود .

يازدهمين دوره رقابت هاي كشتي شهيد هاشمي نژاد با حضور 11 تيم داخلي و خارجي در سالن شهيد هاشمي نژاد بهشهر در حال برگزاري است .

سالن ورزشي شهيد هاشمي نژاد پس از حدود 20 سال ازآغاز عمليات ساخت ، عصر امروز مورد بهره برداري قرار گرفت . ك/3

7331/402