۱۶ آذر ۱۳۹۲، ۸:۵۴
کد خبر: 80938830
T T
۰ نفر

16 آذر نماد استكبار ستيزي و استقلال طلبي است

۱۶ آذر ۱۳۹۲، ۸:۵۴
کد خبر: 80938830
16 آذر نماد استكبار ستيزي و استقلال طلبي است

جيرفت - ايرنا - سرپرست فرمانداري جيرفت گفت: 16 آذر روز دانشجو نمايانگر روح استكبار ستيزي، استقلال خواهي و آزادي خواهي دانشجويان اين مرز و بوم است.

احمد اميني روش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا روز دانشجو را تبريك گفت و افزود: دانشجويان انقلابي در 16 آذر سال 1332 مقابل ظلم و ستم رژيم پهلوي براي تحقق خواسته هاي بحق خود ايستادند و در اين راه نيز خون خود را نثار كردند.

وي با اشاره به شهادت سه دانشجو در 16 آذر سال 1332 بيان كرد: شهادت اين سه دانشجو مقدمه اي براي بيدارگري و حق طلبي ملت ايران برابر ظلم و ستم رژِيم پهلوي بود.

اميني روش خاطرنشان كرد: اين سه دانشجو با نثار خون خود نامشان را در تاريخ انقلاب اسلامي جاودانه كردند و دانشجويان ما بايد از اين شهدا درس مقاومت، آزادگي، حق طلبي و مبارزه با ظلم و كفر و استكبار را بياموزند.

وي تصريح كرد: دانشجويان بايد با الگو قرار دادن راه شهيد شريعت رضوي، احمد قندچي و مصطفي بزرگ نيا كه شهداي روز دانشجو هستند، راه دينداري، آزادگي و استكبار ستيزي را بپيمايند و با ايمان راسخ و آموختن علم، قله هاي فراگيري دانش را يكي پس از ديگري طي كنند و به جهانيان بفهمانند كه راه اين عزيزان هميشه ادامه دارد.

سرپرست فرمانداري جيرفت افزود: امروز با لطف خدا و تلاش دانشجويان در عرصه هاي مختلف علمي ايران اسلامي به جايي رسيده كه در بسياري از علوم و فنون در دنيا حرف براي گفتن دارد.

وي از روز دانشجو به عنوان نماد حركت ضداستبدادي و ضد استعماري در تاريخ مبارزات نظام مقدس جمهوري اسلامي ياد كرد و گفت: دانشجويان هم در دوران پيروزي انقلاب اسلامي و هم در دوران دفاع مقدس نقش مهم و تاثيرگذاري در مقابله با استعمار و استبداد داشتند.

اميني روش، علم را سلاح اصلي دانشجويان مقابل استعمار و استبداد برشمرد و تصريح كرد: امروز دانشگاه‌ها در سنگر جهاد علمي، رسالت سنگين توليد علم و تربيت متخصصان متعهد را بر عهده دارند تا با پيشرفت‌هاي علمي و فناوري در مقابل توطئه‌هاي دشمنان ايستادگي نمايند.

وي با بيان اين مطلب كه 16 آذر مصادف با روز دانشجو، داراي ماهيتي ضد استكباري و ضد استبدادي است تصريح كرد: دانشجويان ايران اسلامي بايد سياسي باشند و از حركت هاي سياسي در كشور به خوبي اطلاع داشته باشند، چرا كه رهبر معظم انقلاب بارها به سياسي بودن جنبش هاي دانشجويي براي رشد و اعتلاي كشور تاكيد كرده اند.

سرپرست فرمانداري جيرفت با اشاره به پيشرفت هاي هسته اي تاكيد كرد: اين پيشرفت ها مرهون تلاش دانشجويان و دانشمندان ما است كه در اين بخش تلاش و موفقيت آنها موجب بهت و حيرت جهانيان شده است.ك/3

7444/8154/2624