حمايت از برنامه هاي تبليغي در استانهاي تلفيقي در اولويت است

زاهدان- ايرنا- رييس سازمان تبليغات اسلامي گفت: حمايت از برنامه هاي متنوع تبليغي در استان هاي تلفيقي از اقوام و مذاهب مختلف اسلامي در اولويت فعاليت هاي اين سازمان است.

حجت الاسلام سيد 'مهدي خاموشي' روز شنبه در سفر به زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: برنامه مشترك متناسب با موقعيت فرهنگي و جغرافيايي استان هاي داراي مذاهب تشيع و تسنن از جمله سيستان و بلوچستان، كردستان، گلستان، آذربايجان غربي و كرمانشاه توسط حوزه تبليغات در حال انجام است.

وي اظهار داشت: با توجه به خصوصيت اقليمي و شرايط مذهبي هر منطقه سازمان تبليغات با نگاه ويژه فعاليت هاي تبليغي در حوزه هاي قرآني، فرهنگي، مساجد، هنري و فناوري هاي نو را در اين نقاط اجرا مي كند.

وي گفت: بهينه سازي شاخصه هاي حفظ، روخواني و روانخواني قرآن كريم، تربيت معلمان قرآني، توسعه فعاليت تشكل هاي ديني، كمك به بحث هاي پژوهشي در زمينه تبليغ دين، انقلاب اسلامي و دفاع مقدس و توليد كالاهاي فرهنگي با اين موضوعات و تلاش براي رونق فعاليت ها در زمينه نشر از مهمترين برنامه هاي اين سازمان است.

رييس سازمان تبليغات اسلامي افزود: تلاش داريم فروشگاه هاي زنجيره اي عرضه كتاب بويژه با موضوعات دفاع مقدس و انقلاب اسلامي با نگاه هنري و ساير محصولات فرهنگي را در سراسر كشور توسعه دهيم.

حجت الاسلام والمسلمين خاموشي بيان كرد: فعاليت هاي سازمان تبليغات اسلامي در بخش هاي مختلف از طريق پايگاه اينترنتي تبيان براي علاقه مندان در سراسر جهان قابل رويت است.

وي گفت: فعاليت هاي هنري با همكاري حوزه هنري و نهادهاي وابسته، فعاليت هاي فناوري در حوزه تبيان و شبكه هاي وابسته به آن، ارتقا فعاليت ها در حوزه نشر، پشتيباني از فعاليت هاي فرهنگي تشكل هاي ديني و هيات هاي مذهبي، اعزام روحانيون براي اجراي برنامه هاي تبليغي به سراسر كشور، ساخت خانه عالم و مستقر كردن روحاني در اين مكان ها از جمله اقدامات اين نهاد بحساب مي آيد.

وي افزود: تا كنون بيش از چهار هزار خانه عالم براي استفاده روحانيون تشيع و تسنن در سراسر كشور راه اندازي شده است اما با توجه به گستردگي كارهاي فرهنگي اين مكان ها بايد افزايش چشمگيري پيدا كند. ك/3

7307 / 653

سرخط اخبار استان‌ها