۱۹ آذر ۱۳۹۲، ۰:۰۷
کد خبر: 80943888
T T
۰ نفر
ستاد استقبال از زائران پیاده حرم رضوی در خراسان شمالی فعال شد

بجنورد - ایرنا - سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی اداره كل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از فعال شدن ستاد استقبال از زائران پیاده حرم رضوی عبوری از این استان با عنوان 'قدم های آسمانی تا امام مهربانی' خبر داد.

حجت الاسلام 'علی اكبر صفری' دوشنبه در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: این طرح كشوری برای نخستین بار امسال همزمان در پنج استان واقع در مسیر اصلی تردد پیاده زائران امام هشتم (ع) در ماه صفر اجرا می شود.

وی با اشاره به این كه محل اصلی فعالیت ستاد استقبال از زائران پیاده حرم رضوی در خراسان شمالی امامزاده سیدعباس (ع) بجنورد است، افزود: در این ستاد حمایت و راهنمایی لازم به زائران عبوری پیاده حرم رضوی ارایه می شود.

حجت الاسلام صفری گفت: زائران پیاده عبوری حرم رضوی در این استان می توانند با شماره تلفن 2235815 و 2235813 0584 ستاد تماس گرفته و از حمایت و راهنمایی لازم و خدمات رفاهی پایگاه های پیش بینی شده در سطح استان برخوردار شوند.

وی افزود: امسال برای نخستین بار اجرای طرح قدم های آسمانی تا امام مهربانی ویژه ماه صفر با تجهیز 18 پایگاه شامل امامزادگان توسط اداره كل اوقاف و امور خیریه و هفت پایگاه شامل مساجد توسط اداره كل تبلیغات اسلامی واقع در مسیر اصلی تردد زائران پیاده امام هشتم (ع) در استان خراسان شمالی آماده شده است.

وی گفت: 18 پایگاه آماده این اداره كل برای ارایه خدمات به زائران پیاده امام هشتم در ماه صفر شامل پنج پایگاه در شهرستان فاروج، چهار پایگاه در مانه و سملقان، چهار پایگاه در بجنورد، چهار پایگاه در شیروان و یك پایگاه در اسفراین مستقر است.

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی اداره كل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی افزود: علاوه بر این، ستاد استقبال از زائران پیاده حرم رضوی در سه روز پایانی ماه صفر در شهرستان 'چناران' خراسان رضوی با راه اندازی پایگاه ویژه خدمات رسانی به زائران، خدمات ارایه خواهد داد.

وی گفت: پیش بینی می شود امسال توسط ستاد استقبال از زائران حرم رضوی در خراسان شمالی به بیش از 10 هزار زائر عبوری از این استان خدمات ارایه دهد.

خراسان شمالی در مسیر اصلی تردد زائران امام هشتم (ع) قرار دارد. ك/3

623/626