۲۱ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۵۷
کد خبر: 80948297
T T
۰ نفر
برگزاري دوره هاي گفتمان ديني در چهارمحال و بختياري كاهش يافت

شهركرد- ايرنا-معاون فرهنگي و پژوهشي تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري گفت: برگزاري دوره هاي ديني در اين استان كاهش يافته است.

به گزارش ايرنا،حجت الاسلام 'محمد ميربد ' روز پنجشنبه افزود:

به علت كمبود اعتبارات فرهنگي تعداد برگزاري گفتمان هاي ديني از دو هزار و 600 گفتمان به 390 گفتمان در سال گذشته تقليل پيدا كرد.

وي گفت:يكي از دغدغه هاي حوزه تبليغ دين پوشش تبليغي مدارس به‌ويژه مدارس مقطع متوسطه است.

ميربد افزود: نزديك به 10سال است كه گفتمان هاي ديني برگزار مي‌شود و مسائل ضروري همانند تعليم و تربيت محور اين گفتمان ها است.

معاون فرهنگي و پژوهشي تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري از برگزاري دوره آموزشي تربيت اساتيد گفتمان ديني در استان خبر داد.

وي با اشاره به ظرفيت بزرگ آموزش و پرورش براي تبليغ ديني گفت: بايد اين ظرفيت حمايت شود و حضور كارشناسان ديني در مدارس با يك تمركز و تدبير بهتر انجام شود.

ميربد با بيان اينكه 30 نفر از استادان حوزه دين در سه كارگاه آموزشي با موضوع نحله هاي انحرافي، زرتشت، مسيحيت و تصوف شركت كردند، گفت: استفاده از اساتيد گفتماني بومي به برگزاري گفتمان هاي بيشتر در مدارس و كاهش هزينه ها منجر مي شود.

معاون فرهنگي و پژوهشي تبليغات اسلامي استان گفت: سه دوره آموزشي تربيت اساتيد گفتمان ديني براي معلمان مدارس، اساتيد دانشگاه و مبلغان و ائمه جمعه برگزار مي‌شود.

7359