۲۳ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۳۵
کد خبر: 80950036
T T
۰ نفر
نیروهای القاعده 120 كرد سوری را در نزدیكی مرز تركیه ربودند

تهران - ایرنا - به گزارش خبرگزاری 'رویترز'، نیروهای وابسته به 'القاعده' 120 نفر از كردهای سوریه را در نزدیكی مرز تركیه ربودند.

این خبرگزاری روز شنبه گزارش داد: دیده بان حقوق بشر سوریه كه مقر آن در لندن است، اعلام كرده كه نیروهای 'دولت اسلامی در عراق و شام' (داعش) وارد روستای 'احرص' در 20 كیلومتری جنوب شهرك مرزی 'اعزاز' شدند و تعدادی از ساكنان این روستا از جمله شش زن را با خود به مكان نامعلومی بردند.

دیده بان حقوق بشر سوریه افزود كه این اطلاعات را از منابع عربی و كردی در روستای احرص و اطراف آن در استان 'ادلب' كسب كرده است.

خبرگزاری رویترز در ادامه این گزارش افزود: هنوز صحت این گزارش تایید نشده است.

این خبرگزاری اضافه كرد: حادثه دیروز به دنبال سلسله عملیات قتل و گروگانگیری در سوریه صورت گرفت كه نیروهای وابسته به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) در این ماه انجام داده اند.

بر پایه این گزارش، در ماه های گذشته هم درگیری هایی میان گروههای افراطی با كردهای سوریه به وقوع پیوست و كردها و گروههای تندرو به طور متناوب بر شمال شرق سوریه كه بیشتر ساكنان آن كرد هستند، مسلط شده اند.

نیروهای تندرو بشدت با این تفكر مخالف هستند كه عملیات در این منطقه با هدف ایجاد یك منطقه خودمختار كردنشین صورت می گیرد.

دیده بان حقوق بشر سوریه گفت كه افراد مسلح داعش از ابتدای دسامبر( 10 آذر) 51 شهروند كرد را از دو شهرك 'منبج' و 'جرابلس' در شمال شرق استان حلب ربودند .

آنان همچنین 15 خانواده مرتبط با حزب 'اتحادیه دمكرات كرد' را از منازلشان در استان ادلب بیرون كردند.

مترجمام**1408**1651