۲۳ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۳۴
کد خبر: 80950226
T T
۰ نفر

پیشرفت فیزیكی سد پارسیان ممسنی 37 درصد اعلام شد

۲۳ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۳۴
کد خبر: 80950226
پیشرفت فیزیكی سد پارسیان ممسنی 37 درصد اعلام شد

شیراز - ایرنا - معاون اجرایی پروژه سد مخزنی پارسیان(گورك) شهرستان ممسنی ، پیشرفت فیزیكی این سد را 37 درصد اعلام كرد.

به گزارش ایرنا ، ابوالحسن خالقیان دربازدید ازعملیات احداث این سد ، بیان داشت:هم اینك عملیات خاكبرداری برای دسترسی به تونل های انحراف آب كه یكی از مهمترین بخش های مرتبط با این پروژه محسوب می شود به اتمام رسیده است.

فرماندار ممسنی هم دراین بازدید گفت:بدون تردید سد پارسیان درتوسعه كشاورزی، گردشگری، صنعت و اشتغالزایی دراین شهرستان نقش اساسی خواهد داشت.

سید جواد هاشمی بیان داشت:بازدید مسوولان شهرستان ممسنی از روند اجرای این سد كه یكی از مهمترین پروژه های در دست اجرای این شهرستان است با هدف حمایت از دست اندر كاران این پروژه صورت می گیرد و مدیران این منطقه در پی روان سازی عملیات احداث این سد هستند.

درحاشیه این بازدید مقررشد ازساخت و سازهای غیر مجاز در روستاهای اطراف سد جلوگیری شود و جذب نیرو برای ادامه اجرای این پروژه از طریق اداره كار و رفاه اجتماعی شهرستان ممسنی انجام شود.

سد پارسیان به طول 14 كیلومتر با بدنه خاكی و هسته رسی و به طول تاج 300 متردر حال ساخت است و از قابلیت ذخیره 439 میلیون متر مكعب آب برخورداراست.

این سد برروی رودخانه شول فهلیان درحدود یك كیلومتری پایین دست روستای گورك یكی از روستاهای بخش دشمن زیاری شهرستان ممسنی در دست ساخت است

مطالعات مرحله یك سد مخزنی پارسیان (گورك) یا به عبارت دیگر سد و نیروگاه پارسیان در سال 72 آغاز و درسال 83 برای تصویب ارائه شد .

شهرستان ممسنی به مركزیت نورآباد در فاصله 158 كیلومتری غرب شیراز واقع شده است.ك/2

7366 /679