۲۴ آذر ۱۳۹۲، ۱۹:۱۵
کد خبر: 80952689
T T
۰ نفر

حماسه 9 دی پاسخی محكم به حرمت شكنان عاشورا بود

۲۴ آذر ۱۳۹۲، ۱۹:۱۵
کد خبر: 80952689
حماسه 9 دی پاسخی محكم به حرمت شكنان عاشورا بود

قروه - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قروه گفت: حماسه 9 دی سال 88 با حضور گسترده مردم ایران، پاسخی محكم به حرمت شكنان عاشورا و تجدید میثاق با مقام معظم رهبری بود.

به گزارش ایرنا، محمد كریمی پناه روز یكشنبه در نشست گرامیداشت حماسه 9 دی در قروه افزود: به منظور بزرگداشت نهم دی 'روز بصیرت و میثاق با امت و ولایت' هفت كمیته تبلیغات و اطلاع رسانی، پشتیبانی، دانش آموزی، دانشجویی، طلاب و روحانیت و هنری در شهرستان قروه تشكیل شده است.

وی تصریح كرد: حماسه نهم دی به عنوان نماد عزت و بصیرت مردم ایران اسلامی، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زرین دیگری در افتخارات ایران به حساب می آید و برنامه های شاخصی هم از سوی این كمیته ها در روز 'بصیرت و میثاق امت با ولایت' برگزار می شود.

كریمی پناه تصریح كرد: نهم دی سالروز تجدید بیعت با مقام معظم رهبری و پاسداری از ارزش های اسلامی است كه برای همیشه در تاریخ ماندگار می ماند.

وی به اهداف حماسه 9 دی اشاره كرد و افزود: تبیین و ترویج پیام 9 دی و آشكارسازی ابعاد حماسه از اهداف مهم آن است.

كریمی پناه به سیاست ها و رویكردهای این حماسه اشاره كرد و افزود: بحث، تبادل نظر و فعال سازی دستگاه ها، بسترسازی برای توسعه فعالیت های خودجوش انقلابی و مردمی، توجه دادن افكار عمومی و ظرفیت های اجتماعی به این رویداد مهم و توجه به لایه های عمیق پیدایش و ظهور حماسه 9 دی از مهمترین رویكردهای این حماسه است.

وی بر ارائه راه روشن به نسل جوان و رویكرد تبیین و پرهیز از سطحی نگری در مورد حماسه 9 دی تاكید كرد و گفت: ابعاد ریشه های فتنه سال 88 و شیوه های براندازی نرم توسط دشمن و پیامدهای داخلی و خارجی حماسه 9 دی باید تحلیل و تبیین شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قروه تاكید كرد: جایگاه و نقش رهبری انقلاب در حراست از اصول و خطوط كلی حركت انقلاب و آشكارسازی ابعاد فتنه 88 و جایگاه سرمایه اجتماعی در نظام جمهوری اسلامی برای مدیریت آینده انقلاب اسلامی، باید تشریح شود.

كریمی پناه به برنامه های حماسه 9 دی اشاره كرد و گفت: تشكیل ستاد 9 دی، شناسایی ظرفیت های مردمی، تبادل نظر با نخبگان و زمینه سازی برای جشنواره های هنری به منظور برگزاری شعر، خاطره و عكس، برگزاری همایش ها و شعر از جمله این برنامه ها است.ك/2

7345/533