۶ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۲۳
کد خبر: 80969140
T T
۰ نفر
امام جمعه يزد: مذاكرات ژنو اتمام حجت با دشمنان بود

يزد - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد گفت: مذاكرات تيم هسته اي ايران با گروه 1+5 در ژنو يك اتمام حجت با دشمنان بود .

به گزارش خبرنگار ايرنا ، آيت الله ' محمدرضا ناصري ' امروز در خطبه هاي نمازجمعه دارالعباه يزد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در قبال مسئله مهم هسته اي افزود: آمريكا ، غرب و اروپا در 35 سال گذشته نشان داده اند كه به دنبال دشمني با ايران و رسيدن به منافع خودشان هستند .

وي با بيان اينكه آمريكا وكشورهاي قبلي تاكنون هيچگاه بر انقلاب ما مهر تأييد نزدند ،خاطرنشان كرد: ما همواره بايد بدانيم و به اين امر واقف باشيم كه دشمنان كاري براي كشور و ملت ما نمي كنند و بدون شك كسي كه دلبسته به چنين دشمني باشد از خدا قطع اميد كرده است .

امام جمعه يزد اظهار داشت: ايستادگي بر اصول و مواضع و مقاومت ، راه و رمز عزت و عظمت و پيروزي است و بايد بدانيم دشمنان هيچگاه به فكر ما و منافع ما نيستند و نبايد به آنها اميدي بست .

ناصري موضوع هسته اي را تنها يك بهانه براي دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي دانست كه هر از چندگاه براي رسيدن به اهداف خود مورد دستاويز و دستمايه خويش قرار مي دهند .

وي گفت: هدف دشمنان در طرح موضوع مهم هسته اي قطعا اين مسئله نيست و هدف آنها همان دشمني ديرينه با اصل نظام ، مقدسات و ارزش ها و جمهوري اسلامي است .

خطيب نمازجمعه يزد در ادامه گفت: آمريكا در 35 سال گذشته تاريخ انقلاب مقدس اسلامي همواره بر طبل جنگ عليه نظام اسلامي كوبيده و اين هدف و تز آنها همچنان ادامه دارد .

ناصري در ادامه به نهم دي به عنوان روز بزرگ بصيرت و ميثاق امت با ولايت اشاره و در خصوص ابعاد و پيامد هاي خطير آن در تاريخ انقلاب اسلامي به تفصيل سخنراني كرد .

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد اظهار داشت: در نهم دي ملت قهرمان و با بصيرت ايران اسلامي گوش به فرمان مقام معظم رهبري و لبيك به معظم له به صحنه آمدند و از ارزش ها و مقدسان ديني خود دفاع كردند .

ناصري به اشاره به اينكه نهم دي در تاريخ كشور و ملت ما روزي ماندگار و هميشگي است تصريح كرد: امروز بايد با همدلي ، ولايتمداري و مقاومت همچنان براي تحقق اهداف الهي نظام و منويات مقام معظم رهبري در صحنه هاي مورد نياز حضوري فعال داشت.

وي به نقش مهم رسانه هاي مختلف گروهي و بخصوص نشريات و رونامه هاي محلي در اطلاع رساني موثق و دقيق اشاره كرد و از آنها خواست تا در انعكاس مطالب صحيح اقدام كنند.

امام جمعه يزد با ابراز ناخرسندي از فعاليت و اهداف برخي جرايد در انعكاس برخي مطالب غيرواقع و بعضا تفرقه افكنانه خاطرنشان كرد: در درج و انعكاس مطالب بايد حق و واقعيات را همواره مد نظر داشت .

ناصري گفت: انعكاس و چاپ برخي مطالب غيرواقع موجب ايجاد اختلاف و خيانت به نظام اسلامي و انقلاب مقدس ماست و همه بايد از اينگونه موارد اجتناب كنند .

وي همچنين با استناد به آيات و روايات مختلف و بخصوص كلام وحي به موضوع مهم حجاب و عفاف در دين مبين اسلام و جامعه اسلامي اشاره و خواستار رعايت آن توسط عموم مردم و بخصوص بانوان شد .

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد گفت: عدم رعايت حجاب و پوشش مناسب هم به خود شخص و هم به مخاطبان و ديگران ضربه مي زد و دو طرف آسيب مي بينند .

ناصري ياد و خاطره مبارز انقلاب اسلامي و مجاهد فداكار شهيد آيت الله غفاري كه در زمان رژيم ستم شاهي مظلومانه به فوز عظيم شهادت نائل آمد را گرامي داشت و گفت: اين شهيد عزيز و ساير علماي بزرگوار با ايثار و مجاهدت خود در پيروزي و تثبيت پايه هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي بسيار نقش آفرين بوده اند .ك2

7536/1968