۲۱ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۵۷
کد خبر: 80989655
T T
۰ نفر
دلایل وصول نشدن درآمدهای اختصاصی مصوب اداره ها بررسی شود

یاسوج - ایرنا - استاندار كهگیلویه و بویراحمد گفت: دلایل وصول نشدن كامل درآمدهای اختصاصی مصوب برخی دستگاه های اجرایی این استان شامل ثبت احوال، میراث فرهنگی، آموزش و پرورش، بهزیستی و انتقال خون در 9 ماه امسال بررسی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید موسی خادمی روز شنبه در نشست ستاد درآمدها و تجهیز منابع درآمدی كهگیلویه و بویراحمد افزود: تلاش برای تحقق درآمدهای اختصاصی مصوب این تعداد از نهادهای دولتی استان تا پایان امسال ضروری است.

وی بیان كرد: افزایش وصول درآمدهای عمومی و اختصاصی مصوب سال 92 كهگیلویه و بویراحمد موجب سیر صعودی میزان تخصیص اعتبارات و بودجه های ملی به این استان در سال 93 می شود.

خادمی بر لزوم استفاده بهینه از تمام ظرفیت های اقتصادی كهگیلویه و بویراحمد و برنامه ریزی اصولی برای وصول درآمدهای عمومی و اختصاصی مصوب سال 92 این استان تاكید كرد.

وی خواستار ارائه راهكارهای مناسب از سوی متولیان امر برای كاهش فرار مالیاتی در كهگیلویه و بویراحمد و وصول بدهی های مالیاتی سال های گذشته و 9 ماه امسال شد.

خادمی اظهار كرد: برای ترویج فرهنگ پرداخت مالیات بر ارزش افزوده از سوی اصناف مختلف كهگیلویه و بویراحمد اطلاع رسانی گسترده ای انجام شود.

مدیركل امور مالیاتی كهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: در 9 ماه امسال 139 میلیارد و 866 میلیون تومان مالیات بر شركت ها در این استان وصول شده در حالی كه میزان پیش بینی آن 237 میلیارد تومان بوده است.

علیدوست محمدی افزود: میزان وصول مالیات بر حقوق در این مدت در كهگیلویه و بویراحمد 214 میلیارد تومان بوده در حالی كه میزان پیش بینی آن 234 میلیارد تومان بوده است.

وی بیان كرد: در 9 ماه گذشته 540 میلیارد ریال مالیات بر مشاغل در كهگیلویه و بویراحمد وصول شده در حالی كه میزان پیش بینی آن 700 میلیارد ریال بوده است.

محمدی اظهار كرد: میزان وصول مالیات بر مستغلات در این مدت در كهگیلویه و بویراحمد 71 میلیارد و 880 میلیون ریال بوده در حالی كه میزان پیش بینی آن 72 میلیارد و 240 میلیون ریال بوده است.

وی عنوان كرد: در 9 ماه امسال 72 درصد مالیات های مستقیم مصوب كهگیلویه و بویراحمد وصول شده است.

محمدی ابراز داشت: چهار هزار و 247 فقره پرونده مودیان بدهكار مالیاتی در اداره كل امور مالیاتی كهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

وی افزود: برای وصول كامل مالیات های مصوب كهگیلویه و بویراحمد و جلوگیری از هرگونه فرار مالیاتی باید اقداماتی شامل دادن تذكر شفاهی و اخطار كتبی، پلمپ واحدهای صنفی و توقیف اموال صاحبان این واحدها در استان انجام شود كه مستلزم همكاری مسوولان اجرایی و دستگاه های قضایی و امنیتی است.

محمدی گفت: موضوغ مالیات بر ارزش افزوده به یك بحث فراگیر در كهگیلویه و بویراحمد تبدیل شده و تعداد قابل توجهی از مودیان مالیاتی این استان تمایل چندانی به پرداخت آن ندارند.

وی بیان كرد: برای نصب صندوق فروش مكانیزه در صنوف مختلف كهگیلویه و بویراحمد تاكنون اقداماتی از سوی اداره كل امور مالیاتی این استان انجام و نشست هایی نیز با مسوولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شده است.

محمدی اظهار كرد: با راه اندازی این صندوق میزان دقیق و شفاف درآمد صنوف كهگیلویه و بویراحمد تعیین و میزان وصول مالیات از صاحبان آنها نیز واقعی تر خواهد شد.

7535/671