۲۴ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۲۱
کد خبر: 80994356
T T
۰ نفر
هفته وحدت نماد اتحاد مسلمانان است

جیرفت - ایرنا - سرپرست فرمانداری جیرفت گفت: با توجه به اینكه دشمنان اسلام تمام توان خود را برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان بكار گرفته اند، لذا هفته وحدت فرصت مناسبی برای اتحاد هر چه بیشتر مسلمانان بویژه اهل تشیع و تسنن است.

احمد امینی روش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب كه در این برهه از زمان دنیای اسلام، نیازمند از بین بردن عوامل تفرقه هست، افزود: امروز بدخواهان نظام با هر ترفندی در صدد آن هستند كه بین مسلمانان تفرقه ایجاد كنند لذا مسلمانان باید با بصیرت و اتحاد خود، این توطئه های دشمن را خنثی كنند.

وی ضمن تبریك میلاد با سعادت پیامبر بزرگ اسلام (ص) خاطرنشان كرد: فلسفه رسالت نبی مكرم اسلام (ص) اتحاد مسلمانان بود و پیامبر بزرگ اسلام برای نزدیكتر كردن دلها به هم و رفع اختلافات با تمام توان تلاش كرد تا بین مسلمانان وحدت ایجاد كند.

سرپرست فرمانداری جیرفت خاطرنشان كرد: در سایه وحدت، همدلی و اتحاد مسلمانان می توانند بسیاری از مشكلات فعلی جهان اسلام را حل و فصل كنند زیرا با وحدت هر مشكلی قابل حل و فصل است.

امینی روش تصریح كرد: نباید از دشمنان مغرض و تفرقه افكن اسلام غفلت كرد، دشمنان امروز از همه امكانات و وسایل ارتباطی برای ایجاد تفرقه و آتش افروزی بین مسلمانان استفاده می كنند و باید آگاه و هوشیار بود تا در بین مسلمانان، عده ای ابزار و آلت دست دشمن نشوند.

وی با اشاره به توطئه ها و جنایات گروههای تكفیری در كشورهای مسلمان بویژه سوریه تصریح كرد: طرح مسایل قومی و مذهبی بین مسلمانان كه توسط دشمنان اسلام مطرح می شود فقط برای از بین بردن وحدت و ایجاد تفرقه در بین امت های مسلمان است.

امینی روش ادامه داد: به روایت برادران اهل سنت روز ولادت حضرت رسول اكرم (ص) دوازدهم ربیع الاول و به روایت شیعه روز هفدهم ربیع الاول است لذا به فرمان امام راحل بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی بین این دو روز به عنوان هفته وحدت نامگذاری شد كه این هفته نمادی برای وحدت مسلمانان است.

وی ادامه داد: امروز دشمن به دنبال نشان دادن چهره خشن از اسلام است لذا امت های مسلمانان باید با اتحاد خود چهره پر محب دینی را به عنوان نماد اسلام به جهانیان نشان دهند.

وی با بیان این مطلب كه امروز عزت مسلمانان در گروه وحدت آنها است، گفت: وحدت مسلمانان دست ردی بر توطئه ای دشمنان می زند و به آنها اجازه دخالت در امور خود را نمی دهد.

سرپرست فرمانداری جیرفت ادامه داد: باید امروز ببینیم پیامبر(ص) از ما چه می‌خواهد و اخلاق، رفتار و منش ما نیز همچون پیامبر(ص) باشد زیرا پیامبر (ص) نمونه اعلای عبودیت و بندگی صالح خداوند است كه وحدت نیز در پرتو بندگی خداوند به دست می‌آید.

وی خاطرنشان كرد: به مناسبت ولادت حضرت رسول اكرم (ص) نیز آیین های باشكوهی در سطح شهرستان تدارك دیده شده است.ك/3

7444/2624