ديار علوي  مازندران شب سالروز ميلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع)  را به شادي و سرور گذراند

ساري- ايرنا - مردم مازندران اين ديار علويان شنبه شب را به مناسبت فرارسيدن هفدهم ربيع الاول سالروز ميلاد خجسته پيامبر اعظم حضرت محمد (ص) و ولادت ششمين چراغ هدايت حضرت امام جعفر صادق (ع) در شادي و جشن و سرور و نور گذراندند .

به گزارش خبرنگار ايرنا، به ميمنت اين روز مبارك مردم متدين و خداجوي مازندران با برپايي آيينهاي جشن و سرور در مساجد، تكايا ، حسينيه ، اماكن متبركه و منازل، ارادت خالصانه خود را به نبي مكرم اسلام حضرت محمد (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع ) موسس مذهب حقه جعفري ابراز داشتند.

همزمان با اين شب و روز خجسته جشنهاي عروسي و شادي در اين خطه برقرار است و مردم اين ديار ساعات خوش و خرمي را پشت سر مي گذارند .

بمناسبت شب ميلاد با سعادت حضرت ختمي مرتبت محمد مصطفي(ص) و امام جعفر صادق(ع) شهر ها و مناطق مختلف استان مازندران شاهد نور افشاني و چراغاني و سرور بود .

بسياري از دوستداران خاندان نبي اكرم در ديار علويان شب گذشته وجشن بزرگ ولادت با سعادت نبي مكرم اسلام حضرت محمد (ص) وحضرت امام جعفر صادق (ع) را با مولودي خواني گذراندند .

به مناسبت اين جشن بزرگ خيابان ها و ميادين شهرهاي مختلف استان مازندران نيز آذين بندي و چراغاني شده و برنامه هاي مختلفي نظير مراسم دعا و مناجات، مداحي و مولودي خواني، سخنراني شخصيت هاي ديني و مذهبي در مجالس برگزار شد و همچنين مردم و مسوولين با برگزاري جشنواره هاي فرهنگي و هنري و عيادت از بيماران در بيمارستانها ، اين روز مبارك و فرخنده را گرامي داشتند.ك/4

609/402