۲۴ اسفند ۱۳۹۲، ۱۴:۴۹
کد خبر: 81088487
T T
۰ نفر
حوادث ناشي از كار درخراسان رضوي چهار درصد كاهش داشته است

مشهد-ايرنا-سرپرست مديريت روابط كار اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خراسان رضوي از كاهش چهاردرصدي حوادث ناشي از كار در استان طي سالجاري در مقايسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

محمدرضا وليان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: از ابتداي امسال 25 هزار و 496 بازرسي از كارگاههاي مشمول قانون كار در استان انجام شده است.

وي اظهارداشت:بازرسي هاي نظارتي در سالجاري 121 درصد رشد نسبت به تعهد استان در سالجاري داشته است.

وي افزود: بازرسي از كارگاهها، ارايه آموزش و ساير پيگيري ها به تنهايي نمي تواند در پيشگيري از بروز حوادث ناشي از كار موثر باشد.

وليان گفت: لازم است در كنار اين فعاليت ها، كارفرمايان و كارگران نيز نسبت به رعايت اصول ايمني كار تلاش بيشتري كنند تا از بروز حوادث ناشي از كار جلوگيري شود.

سرپرست مديريت روابط كار اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خراسان رضوي در پايان افزود :انجام بيمه مسووليت كارگاه ، رفع كننده مسووليت هاي قانوني كارفرمايان در خصوص اجراي مفاد ماده 91 قانون كار نمي باشد و آنها مكلف مي باشند زمينه هاي ارتقاي ايمني كارگاه را فراهم آورند.

وي بدون اشاره به شمار حوادث ناشي از كار در خراسان رضوي گفت: كاهش اين حوادث در پي تلاشهاي انجام شده در اين زمينه و تقويت نظارت محقق شده است.ك/3

7496/659