۲۷ اسفند ۱۳۹۲، ۱۴:۵۵
کد خبر: 81093338
T T
۰ نفر
70امامزاده و مسجد بين راهي گلستان براي استقبال از مسافران آماده شد

گرگان - ايرنا- معاون فرهنگي اداره كل اوقاف و امورخيريه گلستان از آمادگي 70 امامزاده و مسجد بين راهي استان براي استقبال از مسافران نوروزي خبر داد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام 'حسن دارابي' روز سه شنبه با حضور در مسجد حضرت اباالفضل (ع) اظهاركرد: 50 امامزاده و بيش از 20 مسجد بين راهي استان آمادگي پذيرايي از مسافران نوروزي را دارند.

وي افزود: به دليل واقع شدن گلستان در مسير عبور زائران امام رضا(ع)، امكانات رفاهي در امامزاده‌ها و مساجد بين راهي استان فراهم شده تا مسافران و زائران از آن بهره مند شوند.

حجت الاسلام دارابي همچنين از انجام فعاليت هاي فرهنگي در امامزاده ها و مساجد بين راهي با عنوان طرح آرامش بهاري خبر داد و تصريح كرد: اعزام مبلغ و اقامه نماز جماعت در مساجد و امامزاده ها، پرسش و پاسخ، برپايي خيمه هاي معرفت در بقاع متبركه، راه اندازي غرفه هاي كودك، عفاف و حجاب و مشاوره با حضور روحانيون از برنامه هاي ايام نوروز براي مسافران است.

وي، ارائه آبجوش و چاي صلواتي و اسكان اضطراري در امامزاده ها و مساجد را از ديگر خدمات ارائه شده به مسافران نوروزي برشمرد.

معاون فرهنگي اداره كل اوقاف و امورخيريه گلستان ياداور شد: طرح آرامش بهاري تا 15 فروردين 93 در 50 امامزاده شاخص استان ادامه دارد.

وي در ادامه از سركشي و نظارت بر مساجد بين راهي استان خبر داد و گفت: امروز (27 اسفند) سركشي و نظارت از مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در ميدان بسيج گرگان كه در مسير عبور زائران از غرب به شرق استان قرار دارد، انجام شد.

حجت الاسلام دارابي ادامه داد: نظارت بر مساجد بين راهي شرق و غرب استان امروز و فردا (28 اسفند) انجام خواهد شد.

وي در پايان از همه خيرين استان خواست به منظور ارائه خدمات مطلوب رفاهي و فرهنگي به مسافران، اين اداره كل را ياري كنند.

601