۱۹ فروردین ۱۳۹۳، ۱۷:۰۴
کد خبر: 81113556
T T
۰ نفر

تلفن و اینترنت مردم قصرقند را معذب كرده است

۱۹ فروردین ۱۳۹۳، ۱۷:۰۴
کد خبر: 81113556
تلفن و اینترنت مردم قصرقند را معذب كرده است

قصرقند، زاهدان- ایرنا- نامطلوب بودن خدمات تلفن و اینترنت در شهرستان قصرقند واقع در جنوب سیستان و بلوچستان سبب نارضایتی برخی از مشتركان شركت مخابرات و بروز مشكلات متعدد برای مردم شده است.

به گزارش ایرنا، شماری از شهروندان قصرقندی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی با اظهار نارضایتی از وضعیت نامطلوب خدمات تلفن و اینترنت شركت مخابرات گفتند: با توجه به اینكه امروزه تلفن و اینترنت به یكی از ضروریات زندگی تبدیل شده و كسب و كار و درآمد شمار زیادی از مردم به این وسایل ارتباطی وابسته است؛ قطعی مكرر تلفن و اینترنت و رسیدگی نكردن بموقع برای حل این مشكل، مردم را با مشكلات عدیده ای رو به رو كرده است.

یك شهروند قصرقندی فرسودگی، پوسیدگی و از بین رفتن عمر مفید كابل ها و خطوط ارتباطی بر اثر قرار گرفتن در معرض مستقیم نور آفتاب را علت اصلی قطعی های مكرر تلفن و اینترنت در قصرقند دانست.

'محسن رئیسی' گفت: مردم برای تسهیل، رفاه و آرامش بیشتر در زندگی؛ با صرف هزینه هایی به وسایل ارتباطی مجهز شده اند اما نحوه نامطلوب ارائه این خدمات از سوی شركت مخابرات نه تنها موجب ضرر و زیان مالی بلكه صدمات روحی و روانی برای شهروندان شده است.

این شهروند قصرقندی ادامه داد: اگر برای برقراری هر تماس تلفنی و یا استفاده از اینترنت به دفاتر مخابراتی مراجعه كنیم چه ضرورتی دارد آن همه هزینه های اشتراك تلفن ثابت و اینترنت را متقبل شویم.

وی تصریح كرد: از مسوولان شركت مخابرات در خواست می كنم با احساس مسوولیت بیشتری در قبال هزینه های قابل توجهی كه از مشتركان برای نصب و راه اندازی تلفن و اینترنت دریافت می كنند به ارائه خدمات واقعی، مطلوب و شایسته پرداخته و زمینه رضایتمندی شهروندان را فراهم كنند.

یك كاربر اینترنت مخابرات نیز پشتیبانی تلفن و خدمات اینترنت ADSL مخابرات در قصرقند را نامطلوب دانست و اظهار كرد: در صورت خرابی تلفن و اینترنت در بیشتر اوقات پس از اعلام به واحد مربوطه برای وصل مجدد آنها باید بین 48 تا 72 ساعت انتظار كشید و جنگ اعصاب داشت.

محمد كریم رئیسی ادامه داد: مسوولان همواره نسبت به خرید اینترنت از سوی مخابرات تبلیغات رسانه ای می كنند در حالی كه پس از فروش ADSL به مشكل اینترنتی هیچ توجهی نداشته و بنظر می رسد خواسته مشتری برایشان چندان اهمیتی ندارد.

صالح محمد بلوچ نیز گفت: مدت دو هفته است كه سرعت اینترنت مخابرات افت چشمگیری كرده بطوری كه با سرعت اینترنت ایرانسل هیچ تفاوتی ندارد.

وی كه مدعی است شغل و كسب درآمدش وابسته به تلفن و اینترنت است و گاهی اوقات بعلت پارگی سیم و كابل های ارتباطی و عدم دسترسی به تلفن و اینترنت؛ زندگی اش دچار مشكل و اختلال می شود بیان كرد:

قطع تلفن و اینترنت مشكلات زیادی برای مردم ایجاد می كند.

مشكلات آنتن دهی تلفن همراه در برخی از مناطق شهری مانند كورسر و روستاهای زین الدینی و پاسك، و خرابی برخی از تلفن های كارتی از دیگر مشكلاتی است كه شهروندان قصرقندی از آن انتقاد كردند و خواستار توجه بیشتر مسوولان به حل این مشكل شدند.

رییس اداره مخابرات نیكشهر و قصرقند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا فرسودگی شبكه تلفن ثابت، ارتباط رادیویی و سرقت كابل های تلفن را از دلایل اصلی و عمده قطعی های مكرر تلفن و اینترنت در این شهرستان برشمرد.

درویش رئیسی اظهار كرد: شبكه تلفن قصرقند بسیار قدیمی و فرسوده و نیازمند بازسازی و بهسازی است و خط ارتباطی قصرقند- كوه عوركی به سمت چابهار بارها بر اثر سرقت كابل ها قطع شده است.

وی سرقت كابل های تلفن را مشكل عمده قطعی تلفن این شهرستان ذكركرد و افزود: سرقت كابل های تلفن در شهرستان قصرقند رو به افزایش است و این روند مخابرات را با مشكلات عدیده ای بویژه در بخش تأمین هزینه ها مواجه كرده است.

مدیر عامل شركت مخابرات سیستان و بلوچستان نیز در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: یكی از مشكلات شهرستان قصرقند در بخش تلفن ثابت سرقت های مكرر كابل است كه این امر سبب ایجاد مشكلات متعدد برای این شركت شده است.

'محمود رضا رضایی' ادامه داد: قصرقند در زمینه ارتباطات با توجه به دارا بودن باند رادیویی و محدود بودن این پهنای باند نیازمند ایجاد فیبر نوری از شهرستان نیكشهر است كه اجرای فیبر نوری با توجه به طولانی بودن فاصله 75 كیلومتری با نیكشهر به راحتی امكان پذیر نیست.

وی اظهار داشت: راه اندازی فیبر نوری در قصرقند نیازمند اعتماد سازی و نگهداری است كه اجرای این طرح متاسفانه به دلیل عدم اعتماد در نگهداری و سرقت و قطعی عمدی، شركت مخابرات سیستان و بلوچستان را دچار نگرانی كرده است.

وی عدم اعتماد در اجرای فیبر نوری هوایی به دلیل قطعی تعمدی از یك سو و عدم قابلیت اجرا به دلیل كوهستانی، سنگلاخی بودن و نداشتن حریم راه از سویی و از سوی دیگر محدود بودن پهنای باند رادیویی را در قصرقند از جمله دلایل ایجاد مشكلات در این منطقه بیان كرد.

وی خاطر نشان كرد: شركت مخابرات سیستان و بلوچستان در صورت ایجاد اعتماد آمادگی دارد فیبر هوایی را در قصرقند در كمترین زمان ممكن اجرا كند. ك/4

7312 / 653