۲۶ فروردین ۱۳۹۳، ۸:۳۶
کد خبر: 81122632
T T
۰ نفر
مسوولان فرهنگي به فكر ترويج مد و لباس اسلامي در آذربايجان غربي باشند

اروميه - ايرنا - مديركل امور بانوان و خانواده استانداري آذربايجان غربي گفت: با توجه به اشاعه مدهاي غربي در جامعه، مسوولان فرهنگي بايد به فكر ترويج مد و لباس اسلامي در استان باشند.

مريم دهقاني روز سه شنبه در نشست هم انديشي جشنواره لباس اسلامي افزود: بايد با توجه به نيازهاي جامعه در راستاي دوخت و طراحي لباس براي زنان و مردان استان اقدام شود تا از ترويج لباس هاي نامتناسب غربي جلوگيري شود.

وي اظهار كرد: بهره ‌مندي از شيوه‌هاي نوين در تهيه لباس مناسب با سبك اسلامي در نهادينه سازي و اعتلاي فرهنگ عفاف و حجاب موثر است.

وي اضافه كرد: رعايت عفاف و حجاب تنها به پوشش آقايان و بانوان محدود نمي شود بلكه سطح وسيعي از حجاب در حوزه هاي حجاب بدن، زبان، چشم و فكر و انديشه را در بر مي گيرد.

دهقاني گفت: در اين راستا برنامه هاي آموزشي و فرهنگي مناسب بايد تهيه و به جامعه جوان امروز ارائه شود تا امنيت اجتماعي مورد نياز جامعه تامين شود.

مديركل امور بانوان و خانواده استانداري آذربايجان غربي با اشاره به برگزاري جشنواره لباس اسلامي توسط اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان گفت: اميدواريم برگزاري اين جشنواره در ترويج فرهنگ عفاف و حجاب موثر باشد.

مديركل آموزش فني و حرفه اي آذربايجان غربي نيز در اين جلسه گفت: زنان به عنوان عنصر و محور اصلي خانواده نقش تاثيرگذاري در تغيير سبك زندگي جوامع بر عهده دارند و پوشش خانواده ها به زنان و سبك آنها برمي گردد.

جمشيد اسعدي افزود: استفاده از ظرفيت هاي فرهنگي مديريت شهري در حوزه زنان و خانواده تاثيرگذار بوده و تحكيم بنيان خانواده و اصلاح سبك زندگي مقوله هايي هستند كه بايد بيش از گذشته در مورد آنها برنامه هاي پژوهشي انجام شود.

وي اظهار كرد: حضور و تاثيرگذاري زنان در برهه هاي مختلف انقلاب و مسووليت هاي متفاوتي كه در بخش هاي گوناگون كشور بر عهده آنها گذاشته شده نشانگر جايگاه ويژه بانوان در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است كه بايد روي اين قشر بزرگ كارهاي فرهنگي خوبي انجام شود.

جشنواره لباس اسلامي با هدف توسعه و ترويج فرهنگ عفاف و حجاب و مد لباس اسلامي و فرهنگ سازي طراحي و توليد لباس اسلامي توسط اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان و با همكاري دفتر امور خانواده و بانوان استانداري آذربايجان غربي امسال در استان برگزار مي شود.

8136/581