۲ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۳۷
کد خبر: 81132921
T T
۰ نفر

حكم قضایی برای تخریب 60 بنای غیر مجاز در كرج صادر شد

۲ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۳۷
کد خبر: 81132921
حكم قضایی برای تخریب 60 بنای غیر مجاز در كرج صادر شد

كرج- ایرنا- مدیرجهاد كشاورزی شهرستان كرج گفت: به تازگی احكام قضایی برای تخریب 60 بنا و ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی كشاورزی این شهرستان صادر شده است.

'میرسعید ولیعهدی' روز سه شنبه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود:از این تعداد

40 مورد ساخت و ساز در محدوده ماهدشت كرج و 20 مورد دیگر در حاشیه جاده كرج - چالوس مشمول تخریب شده كه امسال اجرا می شود.

ولیعهدی یادآور شد: علاوه بر این در فروردین ماه امسال ، هشت ویلا و حدود 11 هكتار زمین دیواركشی شده در منطقه نمرك جاده كرج - چالوس كه به صورت غیر مجاز ساخته شده بود با حضور مقامات قضایی تخریب شد.

وی ادامه داد: برابر قانون مصوب سال های 74و 85 در زمینه حفظ اراضی كشاورزی، ساخت و سازهای بعد از سال 85 با حكم مراجع قضایی علاوه بر تخریب مشمول جریمه نیز می شوند.

این مسوول با اشاره به مهاجرت های بی رویه به شهرستان كرج و استان البرز و تهدید اراضی كشاورزی گفت: این امر سبب شده تا ساخت و ساز های غیر مجاز در سطح اراضی كشاورزی استان البرز بیشتر شود.

رئیس اداره جهاد كشاورزی شهرستان كرج با بیان اینكه برای ساخت و ساز در اراضی كشاورزی باید از اداره جهاد كشاورزی مجوز اخذ شود، افزود : شهرداری ها و بخشداری ها قبل از صدور مجوز ساخت و ساز ، ابتدا باید از سازمان جهادكشاورزی كرج استعلام كنند تا از ساخت و ساز بدون ضابطه و غیر مجاز جلوگیری شود .

وی با هشدار به افراد سودجو در باره قطعه بندی اراضی كشاورزی و فروش آنها به سازندگان ساخت ویلا و ساختمان، تاكید كرد: به زودی قانون جدید حفظ اراضی كشاورزی مصوب مجلس شورای اسلامی اجرایی می شود.

شهرستان كرج حدود پنج هزار و 500 هكتار زمین كشاورزی دارد.ك/3

693/ 691/ 605
۰ نفر