۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۹:۱۱
کد خبر: 81140447
T T
۰ نفر
استاندار كرمانشاه:جوانان يكي از مهمترين اقشار جامعه بوده و بايد به درستي هدايت شوند

كرمانشاه - ايرنا - استاندار كرمانشاه، با بيان اينكه جوانان يكي از مهمترين اقشار جامعه هستند كه بايد به درستي هدايت شوند، گفت: مقام معظم رهبري هم روي جوانان حساسيت خاصي دارند و همواره آنان را به مسوولين كشوري سفارش كرده اند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، 'ابراهيم رضايي' عصر يكشنبه در اولين جلسه ستاد ساماندهي امور جوانان كه در سرسراي جلسات استانداري برگزار شد، اظهار داشت: امروز جوانان بخش اعظمي از جامعه كشور را تشكيل مي دهند و مسوولين و متوليان امور ساماندهي جوانان بايد بتوانند برنامه هايي را طراحي و تدوين نمايند كه به راحتي قابل اجرا و براي جوانان هم پذيرفتني باشد.

وي ادامه داد: جوانان به دليل شرايط سني كه دارند به راحتي تحت تاثير پيرامون خود قرار گرفته و بسيار باورپذير هستند به همين دليل بايد مسوولين كشور تدبيري بينديشند كه دشمنان با برنامه هاي پر رنگ و لعاب اما پوچ و بي محتوا آنان را نفريبند و اعتقادات آن ها را دستخوش تغيير نكنند.

رضايي افزود: بدون شك اگر برنامه هاي متناسب سن جوانان در كشور اجرا شود ديگر دشمنان نمي توانند اين قشر عظيم را به سمت خود بكشانند و نقشه هاي آنان نيز خنثي خواهد شد.

استاندار كرمانشاه، نقش اداره كل ورزش و جوانان استان در پر كردن اوقات فراغت جوانان را بسيار مهم ارزيابي كرد و گفت: تدوين برنامه هايي كه قابليت عملياتي شدن دارد بايد در دستور كار اين اداره كل قرار گيرد.

وي، اجراي برنامه هاي متنوع ورزشي و فرهنگي را يكي از راهكارهاي شاداب سازي روحيه جوانان برشمرد و گفت: بهتر است اداره كل ورزش و جوانان استان كرمانشاه اهداف دست يافتني در اين دو مقوله را تعريف و آن ها را در ايام تابستان امسال اجرايي كند.

رضايي، همچنين خواستار استفاده از ظرفيت كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد شد و گفت: اين كانون ها از توانمندي هاي بالايي برخوردارند و مي توانند در پر كردن اوقات فراغت جوانان در ايام تابستان بسيار موثر باشند.



** وجود 413 كانون فرهنگي هنري در مساجد كرمانشاه

در اين نشست همچنين مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمانشاه از وجود 413 كانون فرهنگي و هنري در مساجد كرمانشاه خبر داد و گفت: اين كانون ها كه در 413 مسجد سطح استان قرار دارند مي توانند همين تعداد محله را از نظر برنامه هاي فرهنگي و هنري و ورزشي پوشش دهند.

ابراهيم رحيمي زنگنه يادآور شد: در طول سال اين كانون ها برنامه هاي مختلفي را اجرا مي كنند كه با فرا رسيدن فصل تابستان اين برنامه ها افزايش و تعداد جوانان استفاده كننده از اين برنامه ها نيز بيشتر مي شود.

وي همچنين با اشاره به برگزاري برنامه 'بر امواج فرهنگ و هنر كرمانشاه' طي پنج روز در هفته اظهار داشت: برنامه هاي اجرا شده در اين روزها فرصت خوبي ست تا جوانان اوغات فراقت خود را بگذرانند.

7458/567