۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۳:۴۸
کد خبر: 81141487
T T
۰ نفر
عمليات نيازسنجي براي تكميل 1713 پروژه در استان پايان يافت

ياسوج - ايرنا- استاندار كهگيلويه وبويراحمد گفت: عمليات نيازسنجي و اوليت هاي كاري براي تكميل و بهره برداري از 713 طرح عمراني در اين استان با حضور برخي كارشناسان و متخصصان فني و با نظارت معاونت امور عمراني استانداري پايان يافت.

سيد موسي خادمي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: تخصيص اعتبارات ملي و استاني پروژه هاي عمراني در استان تا حدود زيادي بستگي به نتايج و كاركرد اين نيازسنجي از سوي كارشناسان فني است.

استاندار كهگيلويه و بويراحمد تصريح كرد: از كل پروژه ها، 543 مورد كه پيشرفت فيزيكي بالاي 80درصد دارند و تاثير گذاري آنها براي مردم استان از اهميت بالايي برخورد است براي تخصيص اعتبار و تكميل شدن در اولويت كار قرار گرفتند.

وي با بيان اينكه به دليل محدويت منابع مالي امسال پروژه جديدي تعريف نخواهد شد، اظهار كرد: وضعيت طرح هاي زير30 درصد پيشرفت فيزيكي مورد مطالعه قرار گرفته و آنهايي كه توجيه اقتصادي و اجتماعي دارند به بخش خصوصي واگذار مي شوند.

خادمي ادامه داد: تعدادي معدودي از پروژه ها با پيشرفت فيزيكي پايين نيز به لحاظ اجتماعي، اقتصادي و خدمات دهي توجيه فني نداشته در اولويت برنامه هاي امسال قرار نخواهد گرفت.

استاندار كهگيلويه وبويراحمد گفت: برخي از پروژه هاي عمراني در سال هاي گذشته به دليل محدوديت هاي اعتباري نيمه فعال و برخي از آنها نيز با طولاني شدن زمان راكد بودن دچار فرسايش و يا تخريب شده اند و قابليت عمليات اجرايي مجدد را ندارند.

خادمي تصريح كرد: ادامه روند اجرايي در پروژه هايي كه داراي مشكل فني هستند تا رفع اشكالات كامل قابليت اجرايي ندارند.

خادمي با تاكيد بر اينكه مهمترين اصل در اجراي پروژه ها كيفيت است افزود: مسوولان و مديران اجرايي بايد دقت كنند تا به هيچ وجه كيفيت فداي سرعت در اجراي طرح هاي عمراني نشود.

وي ابراز داشت: براي افزايش كيفيت طرح‌هاي عمراني امسال نظارت‌ها تشديد مي شود و با جديت با پيمانكاران متخلف و سهل انگار و ناطران كم كار و بي دقت برخورد قانوني خواهد شد.

استاندار كهگيلويه وبويراحمد يادآور شد: سال جاري بايد دستگاه مجري، ناظران و پيمانكاران دقت لازم را بر كيفيت داشته باشند و شوراي فني بازرسي و نظارت مستمر بر پروژه ها را اعمال كنند و مدام گزارشات مستند از طرح ها و پروژه ها ارايه دهند.

وي ابراز داشت: دستگاه هايي كه توان، فن و تخصص كافي براي اجراي پروژه هاي مربوط به خودشان را ندارند، طرح و پروژه هاي آنها به دستگاه هاي ديگري كه توانايي و صلاحيت آن را دارند، واگذار شود.

671/7530