۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۳۱
کد خبر: 81246738
T T
۰ نفر

توصیه های جدی پلیس به متصدیان آرایشگاههای زنانه

۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۳۱
کد خبر: 81246738
توصیه های جدی پلیس به متصدیان آرایشگاههای زنانه

همدان - ایرنا - با توجه به اینكه آرایشگاه های زنانه محلی برای ارائه خدمات به بانوان است برخی مواقع مورد سوء استفاده افراد فرصت طلب برای ترویج بداخلاقی ها قرار می گیرد كه این موضوع منجر به برگزاری همایش توجیهی و آگاهی بخشی برای فعالان این صنف در اداره اماكن همدان شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا رییس اداره اماكن پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان همدان در این همایش گفت: افراد فرصت طلب با حضور در آرایشگاه های زنانه اقدام به اغفال برخی زنان و دختران می كنند كه در این راستا آرایشگران ضمن ممانعت از بروز هرگونه تخلف و حضور این افراد، باید موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

وی اضافه كرد: با توجه به اینكه بیشتر بانوان اقدام به درددل های دوستانه و بیان مشكلات و برنامه های خود می كنند، آرایشگران در صورت مواجهه با موارد مشكوك و ضد امنیتی باید موضوع را به مسوولان امر اطلاع دهند.

وی تصریح كرد: البته بیشتر تخلفات در آرایشگاه های فاقد مجوز شكل می گیرد.



* توزیع مخدر صنعتی در آرایشگاه های زنانه

رییس اداره اماكن پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان همدان اظهار كرد: عرضه مخدر صنعتی با پوشش تنظیم كننده اشتها و كاهش وزن در برخی از آرایشگاه های زنانه نیز دیده شده كه بایستی مسوولان این آرایشگاه بیشتر مراقبت كنند.

سرهنگ عبادی با ذكر اینكه تبلیغ هر نوع كالا در آرایشگاه زنانه ممنوع است، تاكید كرد: پلیس اماكن بدون اغماض و با جدیدیت با افراد متخلف برخورد كرده و هزینه تخلف را به قدری بالا می برد كه فرد اجازه انجام دوباره چنین تخلفی را به خود ندهد.

وی گفت: افراد فعال در باندهای مواد مخدر در پوشش مشتری، شاگرد و افراد دلسوز اقدام به تبلیغ مواد مخدر با عناوین مختلف و جلب و جذب مشتری با ورود به صنوف مختلف به ویژه صنف آرایشگران می كنند.

وی با ذكر اینكه خرید و فروش هر نوع كالایی در داخل آرایشگاه زنانه ممنوع است، هشدار داد: در صورت دریافت گزارش و شكایت های مردمی ابتدا واحد صنفی پلمپ یا مجوز فعالیت باطل و فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی می شود.



ترویج شو لباس در آرایشگاه ها ممنوع

وی تصریح كرد: برگزاری شو لباس و بدلیجات برای مشتریان در برخی آرایشگاه های زنانه و تهیه آلبومی از مراجعه كنندگان به این مجموعه برای نشان دادن به مشتریان جدید به عنوان الگو و مدل ممنوع است.

سرهنگ عبادی اضافه كرد: انجام هر نوع فعالیت و ارائه هر نوع خدمات بجز آرایشگری به علت تداخل صنفی ممنوع است و ماموران در صورت دریافت گزارش و روئیت چنین تخلفی واحد صنفی را پلمپ می كنند.



مهلت 20 روزه پلیس برای مجهز كردن آرایشگاه های زنانه به آیفون تصویری

رییس اداره اماكن پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان همدان گفت: بیشتر آرایشگاه های زنانه درب ورودی خود را باز نگهداشته و تنها یك پرده به عنوان پوششی كه داخل آرایشگاه از بیرون قابل دید نباشد نصب می كنند در حالیكه باید درب آن همواره بسته باشد.

سرهنگ عبادی افزود: آرایشگاه های زنانه باید مجهز به قفل محكم، آیفون تصویری با شعاع دید و پوشش تصویری مناسب باشد و یك بنر یك متری با مضمون ورود آقایان ممنوع در ورودی آن نصب شود.

وی گفت: آرایشگاه های زنانه كه مجهز به آیفون تصویری نیستند 20 روز مهلت دارند نسبت به نصب دوربین اقدام كنند در غیر اینصورت واحد صنفی آنها پلمپ می شود.

رییس اداره اماكن پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان همدان تاكید كرد: نصب دوربین مدار بسته در داخل آرایشگاه زنانه و حتی حیات و راهرو ممنوع بوده و مجازات سختی برای این تخلف پیش بینی شده است.

سرهنگ عبادی اضافه كرد: برخی مواقع آرایشگران كلید محل فعالیت را به شاگردان تحویل و خود به بیرون از مجموعه می روند و مشاهده شده كه شاگردان سودجو از این فرصت برای نصب دوربین استفاده كرده اند.

او گفت: قبل از استخدام شاگرد، بهتر است وی را برای دریافت سو پیشینه به اداره آگاهی معرفی كنید تا در آنجا استعلامات مورد نیاز صورت گیرد تا در زمان انجام تخلف آگاهی به راحتی بتواند وی را شناسایی كند.



ورود تجهیزات ماهواره ای به آرایشگاه زنانه

رییس اداره اماكن پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان همدان گفت: استفاده از تجهیزات ماهواره ای طبق قانون جرم است و آرایشگران با بهانه استفاده از مدل مو، تبلیغ مدل آرایشی و سرگرم كردن مشتری نباید اقدام به انجام چنین تخلفی كنند.

سرهنگ عبادی تاكید كرد: پخش هر نوع موسیقی و آهنگ های مجاز و غیرمجاز در محیط آرایشگاه زنانه ممنوع است و آرایشگران تنها مجاز به استفاده از رادیو داخلی هستند.



ورود داماد به داخل آرایشگاه زنانه ممنوع است

وی اظهار كرد: نباید به بهانه رزو بودن آرایشگاه اجازه حضور داماد در داخل سالن آرایش را داد چون ورود آقایان به داخل آرایشگاه ممنوع است و فرد تعمیركار نیز تنها زمانی كه آرایشگاه خالی باشد اجازه ورود به این مجموعه را دارد.

وی افزود: با ورود داماد به داخل سالن آرایش زنانه دیگر اطرافین از جمله فیلم بردار و بستگان داماد و عروس نیز وارد آرایشگاه می شوند در حالیكه آرایشگر به همراه شاگردان و مشتری در آن محل حضور دارد و نباید تصویر انها در فیلم و عكس ثبت شود.

7525/ 2624