۱۹ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8124921
T T
۰ نفر

گزارشی از کربلا در شب عاشورای حسینی

۱۹ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8124921
گزارشی از کربلا در شب عاشورای حسینی ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/19 اجتماعی.کربلای معلی.شب عاشورا.حرم امام حسین (ع) کربلا - هزاران تن از عاشقان اهل بیت (ع) سه شنبه شب در کربلای معلی، ضمن برپایی مراسم عزاداری شب عاشورا، در غم فرزندان پیامبر عظیم الشان و یاران باوفای حضرت حسین بن علی (ع) گریستند.
به گزارش ایرنا، جمعیت حاضر در حرمین امام حسین (ع) و ابوالفضل العباس (ع ) و نیز جمعیتی که در بین الحرمین عزاداری می کنند، بالغ بر صدها هزار تن تخمین زده می شود.
همچنین صدها هیات عزاداری از کشورهای خارجی، بویژه زائران ایرانی حرم حسینی، با نظم و ترتیب و درحالی که پرچم های عزا بر دوش داشتند، وارد حرم سالار شهیدان شده و پس از عزاداری، ضمن طی کردن مسیر بین الحرمین، در حرم سردار با وفای کربلا حضرت عباس (ع) برای ادامه مراسم شب عاشورا مستقر شده اند.
در عزاداری امت اسلامی در محرم امسال آنچه بیش از هرچیز مشهود است شهادت و مظلومیت مردم غزه است که این روزها به دست جنایتکاران صهیونست به خاک وخون کشیده شده اند.
در عزاداری های کربلا نیز زایران برای نابودی رژیم صهیونیستی دعا و با مردم غیور غزه ابراز همدردی می کنند.
گزارش خبرنگاران ایرنا از کربلا حاکی است که برای مراسم ویژه محرم امسال ، دولت عراق بیش از 28 هزار نیروی امنیتی و پلیس را به مجموع نیروهای موجود در کربلا اضافه کرده است.
هم اکنون، این نیروها با اجرای تدابیر چند لایه ای حفاظتی در کربلا که از حدود 12 کیلومتری حرم تا میدان دور حرم را در بر می گیرد، اوضاع این شهر را تحت کنترل دارند.
گزارشها حاکی است که مراسم عزاداری سالار شهیدان طی 9 روز گذشته، بدون هیج حادثه ای برگزار شده است.
مقامات امنیتی طی این مدت موفق شدند یک اقدام انتحاری را که در صورت عملی شدن آن می توانست فاجعه آفرین باشد، خنثی کنند.
یک منبع خبری در این خصوص به خبرنگار ما گفت که مقامات امنیتی کربلا سه روز پیش یک تیم دو نفره از اعضای گروه تروریستی منتسب به القاعده را دستگیر کرده اند.
آنها پیش از اقدام، به دست ماموران افتادند.
گزارش دیگری حاکی است که برای نقل و انتقال هزاران زائر پس از پایان مراسم عاشورا، بیش از 2500 دستگاه خودرو به ناوگان حمل و نقل استان کربلا اضافه شده است.
خاورم **شبس شماره 105 ساعت 11:42 تمام
۰ نفر