۵ مرداد ۱۳۹۳، ۹:۴۵
کد خبر: 81251604
T T
۰ نفر
تجاوز به حريم و بستر رودخانه تالار متوقف مي شود

ساري-ايرنا- فرماندار شهرستان سيمرغ از توقف تجاوز به حريم و بستر رودخانه تالار در محدوده اين شهرستان خبرداد و گفت: با اعمال مصوبات اخير جلسه حفظ حقوق بيت المال مازندران روند تجاوز به حريم و بستراين رودخانه در شهرستان پايان مي يابد .

' علي اصغر ميرزايي' روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: 20 كيلومتر مسيراين رودخانه از شهرستان سيمرغ عبورمي كند كه درسالهاي اخير تجاوز به حريم و بستر اين رودخانه شدت گرفته است .

وي با اشاره به اينكه اكثر باغها در حريم رودخانه تالار در محدود شهرستان سيمرغ واقع است ، ادامه داد: باغداران مبادرت به تجاوز حريم و بستر رودخانه و تبديل اين زمينها به باغ كرده اند .

فرماندار شهرستان سيمرغ گفت:هم اكنون شاهد باغهايي با عمر درختان 15 ساله در حريم و بستر تجاوز شده رودخانه تالار در محدوده اين شهرستان هستيم.

وي با تاكيد بر ضرورت مقابله با روند تغيير كاربري زمينهاي حاشيه رودخانه تالار ، ادامه داد:جلسه هفته گذشته شوراي حفظ حقوق بيت المال مازندران بصورت ويژه در خصوص نحوه چگونگي برخورد و مقابله با روند تجاوز به اين رودخانه برگزار شد.

به گفته ميرزايي دراين جلسه مديريت امور آب شهرستان هاي قائمشهر و سيمرغ مكلف به تهيه نقشه كامل مساحت اراضي رودخانه تالار اعم از بستر و حريم رودخانه در حوزه شهرستان سيمرغ شد .

وي ادامه داد: مدير حقوقي آب منطقه اي مازندران با همكاري واحد حقوقي شهرستان سيمرغ آمار پرونده هاي موجود دردستگاه قضايي مبني بر تجاوز به رودخانه تالار را تهيه و درصورت نياز به مدارك جديد لايحه تنظيم براي رسيدگي به مراجع قضايي ارسال نمايد .

فرماندار شهرستان سيمرغ رسيدگي فوق العاده به اين پرونده ها در صورت صلاحديد رييس قوه قضاييه را نيز از ديگر مصوبات اين جلسه اعلام كرد و گفت: مدت زمان سه ماه براي ساماندهي مناسب بستر و حريم رودخانه تالار در حوزه شهرستان سيمرغ در نظر گرفته شد .

رودخانه تالار بطول 150 كيلومتر از ارتفاعات خطيركوه در منطقه چاشم سوادكوه سرچشمه مي گيرد و در طول مسير از درون و حاشيه شهرهاي اين استان مازندران عبور كرده و به درياي خزر مي ريزد .ك/3

7329/608