75 ورزشكار مازندرانی از بخت حضور در بازی های آسیایی كره جنوبی برخوردارند

ساری – ایرنا – مدیركل ورزش و جوانان مازندران گفت : 75 ورزشكار مازندرانی رشته های گوناگون ورزشی از بخت حضور در بازی های آسیایی اینچئون كره جنوبی برخوردارند .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ' احمد سعادتمند ' روز دوشنبه در دومین گردهمایی روسا و نواب روسای هیات های ورزشی مازندران كه در ساری برگزار شد اظهار كرد : پس از مازندران كه با 75 ورزشكار ملی پوش در رده اول استان های برخوردار از بخت حضور در بازی های آسیایی قرار دارد ، استان البرز با 57 ورزشكار ملی پوش ، دارنده عنوان دوم این فهرست است .

وی بیان كرد : با پیش بینی های انجام شده كارشناسان ورزشی ، از این تعداد ورزشكار مازندرانی ، 35 ورزشكار به طور یقین عازم كره جنوبی می شوند كه انتظار داریم مدال های كسب شده این ورزشكاران در مقایسه با دوره های گذشته بازی های آسیایی از لحاظ كمی و كیفی افزایش پیدا كند .

مدیركل ورزش و جوانان مازندران افزود : ستاد بازی های آسیایی كره جنوبی از حدود 2 سال قبل تشكیل شد كه هدف از آن ، شناسایی ورزشكاران مستعد برای قرار گرفتن در فهرست نهایی تیم ملی رشته های ورزشی و حمایت ویژه از آن ها بود .

سعادتمند ادامه داد : در مدت زمان باقیمانده تا اعزام ملی پوشان به اینچئون ، حضور در اردوهای تیم ملی ، گفت و گو با مربیان ، انجام حمایت های مادی و رفع مشكلات ورزشكاران در دستور كار قرار دارد كه هدف از اجرای این طرح ها ، برطرف شدن موانع احتمالی ملی پوشان مازندرانی است .

وی به مدال های كسب شده ورزشكاران مازندرانی از ابتدای سال تاكنون اشاره كرد و گفت : تاكنون 144 مدال توسط ورزشكاران استان در بازی های آسیایی و جهانی به دست آمد كه 82 مدال متعلق به كشتی گیران ،19 مدال در رشته تكواندو ، 16 مدال در رشته كاراته ، 9 مدال در ورزش های جانبازان و معلولین ، 5 مدال در رشته فوتبال ،3 مدال در رشته های شمشیربازی ، شطرنج و پرورش اندام ، 2مدال در رشته های بوكس و یك مدال در رشته های ورزشی همگانی و دوومیدانی بود .

مدیركل ورزش و جوانان مازندران به روند رو به رشد ساخت و ساز اماكن ورزشی در استان اشاره كرد و گفت : یكی از دلایل این موفقیت ها ، بهره مندی از توان بالای بخش خصوصی در ساخت سالن های ورزشی است .

سعادتمند بیان كرد : هم اكنون 29 پرونده از سراسر كشور برای دریافت تسهیلات بانكی و ساخت سالن های ورزشی در وزارت ورزش و جوانان وجود دارد كه از این تعداد، 14 پرونده و طرح متعلق به مازندران است .

وی اظهار كرد : حمایت از بخش خصوصی اقدامی بسیار موثر برای ساخت سالن های ورزشی و رفع كمبودهای موجود در این بخش است .

مدیركل ورزش و جوانان مازندران افزود : یكی از طرح های بزرگ بخش خصوصی كه در مراحل پایانی ساخت قرار دارد ، احداث پایگاه بسكتبال بابل است كه این طرح در حال حاضر با پیشرفت فیزیكی بیش از 95 درصد و صرف هزینه 150 میلیارد ریالی در آستانه بهره برداری است .

سعادتمند ادامه داد : همچنین بزرگترین سالن ورزشی سرپوشده خاورمیانه با ظرفیت 10 هزار نفر نیز در آمل ساخته می شود كه با امیدواریم بهره برداری به موقع آن ، روند حضور بخش خصوصی در ساخت و ساز سالن های ورزشی را بیشتر كند .

وی به وجود طرح های نیمه تمام ورزشی در مازندران اشاره كرد و گفت : برای تكمیل 41 طرح نیمه تمام در استان ، بیش از 10 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است كه تلاش می شود در مدت زمانی بسیار اندك این طرح ها تكمیل و در اختیار ورزشكاران قرار بگیرد .

مدیركل ورزش و جوانان مازندران به وجود برخی كمبودها در ورزش استان اشاره كرد و گفت : یكی از عمده ترین مشكلاتی كه رشته های گوناگون ورزشی با آن دست و پنجه نرم می كند ، نداشتن خانه های تخصصی برای رشته ورزشی است .

سعادتمند بیان كرد : به رغم تلاش فراوان ، هنوز نتوانستیم برای بسیاری از رشته های ورزشی ، خانه تخصصی و مكان مناسب برای تمرین احداث كنیم كه كمبود این فضای ورزشی ، نقش موثری در وارد كردن خلل به روند به رشد این رشته ها دارد . ك/3

7331/608