۲۳ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8126030
T T
۰ نفر
شواهد جدید از کاربرد سلاحهای ممنوعه توسط رژیم صهیونیستی فاش شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/23 سیاسی.انگلیس.غزه.سلاح ممنوعه لندن - برخی مطبوعات انگلیس روز دوشنبه شواهد جدیدی را از کاربرد سلاحهای ممنوعه حاوی فسفر سفید توسط ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم غیرنظامی غزه منتشر کردند.
به گزارش ایرنا، روزنامه تایمز، چاپ لندن نوشت: قربانیان و مجروحان سوخته در غزه نشان می دهد که اسراییل از سلاحهای ممنوعه و حاوی فسفر سفید آتش زا استفاده کرده است.
این روزنامه افزود: فشارها بر اسراییل برای قطع کاربرد این سلاحها در مناطق مسکونی غزه افزایش یافته است.
تایمز گزارش داد: بیش از 50 نفر که بر اثر سلاحهای فسفری سوخته اند به بیمارستان ناصر در خان یونس منتقل شده اند و مدیر این بیمارستان دکتر یوسف ابوالریش گفت که زخم های این افراد استفاده از فسفر سفید را در سلاح های اسراییل فاش می سازد.
دکتر ابوالریش گفت: من بیش از 10 سال در این بیمارستان کار می کنم و تاکنون با چنین سوختگی هایی برخورد نکرده بودم. ما تحقیقاتی را در مورد هر یک از مجروحان انجام دادیم و با اطلاعاتی که از طریق اینترنت جمع آوری نمودیم کاملا تایید شد که زخم های آنان ناشی سلاحهای فسفری است.
تایمز افزود: انتقال موج جدیدی از مجروحان سوخته با سلاحهای فسفری به بیمارستان ناصر خان یونس همزمان با تشدید حملات زمینی ارتش اسراییل صورت گرفته است.
محمد تحسین 20 ساله که شاهد مجروح شدن تعدادی از بستگان خود بر اثر سلاح های فسفری بوده است، به تایمز گفت: من به همراه دو پسرعمویم در جلوی خانه ام در منطقه القراره نشسته بودم که یک گلوله در بالای سرمان منفجر شد و دود سفیدی از آن به اطراف پخش شد.
پسر عموهایم که چند متر با من فاصله داشتند بر اثر مواد و دود ناشی از این گلوله منفجر شده در حال سوختن بودند و فریاد می زدند. من قادر نبودم کمکی به آنان بکنم... من فقط شاهد جیغ زدن آنان بودم. من دیدم که لباس هایشان در حال سوختن است و پوست شان ذوب می شود.
تایمز نوشت: پزشکان در بیمارستان ناصر اعلام کرده اند که قادر نیستند کمکی به محمد نبیه احمد یک فلسطینی 17 ساله که بر اثر سلاحهای فسفری سوخته است و در شرایط وخیمی به سر می برد کمکی بکنند. خانواده وی امیدوارند وی را برای درمان به مصر منتقل کنند ولی سفر از خان یونس به مصر در حال حاضر خطرناک است و حتی سازمان های امدادی رفت و آمد خود را بسیار کاهش داده اند.
این روزنامه انگلیسی در ادامه نوشت: سازمان دیدبان حقوق بشر نیز اعلام کرده که مطمئن است اسراییل از سلاحهای حاوی فسفر سفید استفاده کرده است.
استفاده از فسفر سفید در منطقه پرجمعیت و متراکمی نظیر غزه نقض قوانین بین المللی و مقررات حقوق بشری ناظر بر حفظ جان شهروندان غیرنظامی است.
به نوشته تایمز، سخنگوی ارتش اسراییل وقتی در ابتدا با پرسش این روزنامه درباره استفاده از سلاحهای فسفری مواجه شد با قاطعیت استفاده از این نوع سلاحها را رد کرد ولی دفتر سخنگو دیروز در بیانیه ای گفت که ما جزییات عملیاتی خود و نوع مهماتی که استفاده می کنیم را فاش نمی کنیم.
در این بیانیه باردیگر ادعا شده است: هرگونه مهماتی که توسط ارتش اسراییل استفاده می شود مطابق با قوانین و مقررات بین المللی است.
روزنامه دیلی تلگراف لندن نیز امروز در گزارشی نوشت: اسراییل به استفاده غیرقانونی از گلوله های فسفری سفید در غزه متهم شده است.
این روزنامه افزود: سازمان دیدبان حقوق بشر اعلام کرد که محققان این سازمان در روزهای شنبه و یکشنبه شاهد استفاده از این نوع مواد (فسفر سفید ) در مناطق مسکونی و پر از ساختمان غزه و جبالیا بوده اند.
به نوشته دیلی تلگراف، ارتش اسراییل که هرگونه اظهارنظر در مورد نوع مهمات استفاده شده در جنگ غزه را رد می کند مدعی شد که نیروهایش از فسفر سفید استفاده نکرده اند.
این روزنامه افزود: فسفر سفید نوعی ماده آتش زا است که هنگام تماس با پوست سوختگی های شدید ایجاد می کند و استفاده از آن بر اساس قوانین و مقررات در مناطق مسکونی ممنوع است.
دیلی تلگراف نوشت: سوریه از سازمان ملل خواسته است که درباره استفاده از سلاحهای فسفری توسط اسراییل تحقیق کند.
روزنامه تایمز لندن هفته گذشته نیز گزارش داده بودشواهد عینی در مورد استفاده رژیم صهیونیستی از گلوله های فسفری سفید علیه مردم غیر نظامی غزه به دست آمده است که نقض قوانین بین المللی توسط اسراییل را نشان می دهد.
روزنامه تایمز نوشت: عکس هایی به دست آمده که اثبات می کند رژیم صهیونیستی در زمان حمله زمینی خود به غزه از گلوله های جنجالی فسفری سفید علیه مردم این منطقه استفاده کرده است.
تایمز نوشت: علاوه بر شواهد استفاده اسراییل از گلوله های فسفری سفید شواهد دیگر نیز نشان می دهد این گلوله ها با زخمی کردن فلسطینیان باعث بروز سوختگی های عمیقی در بدن آنان شده است، درحالی که استفاده از گلوله های فسفری علیه شهروندان غیر نظامی خلاف قوانین بین المللی می باشد.
این روزنامه افزود: برخی عکسهای گرفته شده از واحدهای بمباران نیروهای نظامی اسراییل نشان می دهد این گلوله های آبی با نام ام.825ای1 نامگذاری شده اند که یک نوع گلوله فسفری سفید ساخت آمریکا هستند.
تایمز نوشت: تاکنون همچنین شواهدی از مجروح شدن شهروندان فلسطینی توسط این گلوله ها بدست آمده است بطوری که به گفته دکتر حسن خلاص از پزشکان بیمارستان الشفا در غزه سوختگی تعدادی از بیماران منتقل شده به این بیمارستان احتمالا به دلیل قرار داشتن در معرض گلوله های فسفری سفید بوده است.
این روزنامه به نقل از یک پزشک فلسطینی ساکن غزه نوشت: من با سوختگی های ناشی از فسفر آشنا نیستم اما بسیاری از مجروحان منتقل شده به بیمارستان در هفته گذشته سوختگی های عجیبی داشتند که بسیار عمیق بوده و ما توان مقابله با آنها را نداریم.
به نوشته تایمز اسراییل از این گلوله ها در جنگ 33 روزه علیه مردم لبنان نیز استفاده کرده بود. اما استفاده از آن در باریکه غزه با جمعیت تراکمی یک و نیم میلیون نفری می تواند جنجال دیگری برای این رژیم درست کند.
چارلز هیمن، یک کارشناس نظامی و یکی از افسران ارشد ارتش انگلیس در واکنش به خبر استفاده اسراییل از گلوله های فسفری سفید گفت: استفاده عمدی از گلوله های سفید فسفری در مناطق غیرنظامی شما را مستقیما به دادگاه لاهه می فرستد.
هیمن افزود: گلوله های سفید فسفری یک سلاح تروریستی محسوب می شود که اگر حبابش به پوست سرایت کند، جراحت شدیدی تا مغز استخوان برجای می گذارد.
اروپام 345** شماره 156 ساعت 12:36 تمام
۰ نفر