۱۸ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۳۶
کد خبر: 81305617
T T
۰ نفر
نوشهر به عنوان پايگاه ورزش قهرماني شناي آب هاي آزاد خاورميانه ثبت شد

نوشهر - ايرنا - رييس هيات شنا، شيرجه و واترپولو استان مازندران با اشاره به توانمندي هاي اين استان دراين رشته ورزشي،گفت: شهر نوشهر ازسوي فدراسيون بين المللي شنا (فينا) به عنوان پايگاه قهرماني شناي آب هاي آزاد خاورميانه ثبت شده است.

'سيد جمال الدين موسوي ' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، گفت: اين اقدام به

همت فدراسيون شنا و اداره كل ورزش و جوانان استان مازندران، صورت گرفته و در سايت فينا ثبت شده است.

رييس هيات شنا، شيرجه و واترپولو استان مازندران با اشاره به برگزاري مطلوب نخستين مسابقه شناي آزاد كشور در مازندران و رضايت شركت كنندگان از نحوه اجراي رقابت ها، از برگزاري مسابقات بين‌المللي آبهاي آزاد خاورميانه و آسيا در شهرستان نوشهر در آينده خبر داد.

وي با بيان اينكه هيات شنا استان مازندران اين دوره از مسابقات را بدون كمك نهادهاي دولتي و خصوصي برگزار كرد، اظهار داشت: با توجه حجم انبوه گردشگران در اين شهر گردشگري، وضعيت امكانات و نحوه اجرا و ميزباني مردم و مسوولان شهرستان نوشهر قابل تقدير است.

وي با اشاره به اينكه اين دوره از مسابقات در سطح بالا و با استانداردهاي خاص فينا برگزار شد، افزود: در اين رقابت ها 63 ورزشكار در قالب 17 تيم از 14 استان كشور در سه رده سني به رقابت پرداختند كه استان مازندران هم با دو تيم پيشكسوتان و انتخابي تيم ملي در اين دوره حضور داشت.

رييس هيات شنا، شيرجه و واترپلو مازندران تاكيد كرد: با توجه به جايگاه ورزش مازندران در كشور و وجود پتانسيل هاي بالقوه در اين استان لزوم در اختيار داشتن استخر استاندارد براي شنا، شيرجه و واترپولو احساس مي شود.

وي با اشاره به نتايج خوب بدست آمده هيات شنا، با كمترين امكانات و اعتبارات، خواستار نگاه ويژه مسوولان به اين رشته پايه و افزايش اعتبارات و منابع مالي براي آن شد تا ورزش استان به جايگاه واقعي خود در شناي كشور دست يابد.

موسوي خاطرنشان كرد: مازندران در مسابقات شنا قهرماني كشور در كردستان رتبه‌هاي پنج تا هفتم را بدست آورد و هم اكنون نيز رتبه پنجم كشور را دارا است كه اين نشاندهنده ظرفيت هاي بالاي استان در اين ورزش است.

مسابقات شناي آب هاي آزاد قهرماني كشور جام شهداي مازندران و انتخابي تيم ملي جوانان عصر دوشنبه با قهرماني تيم البرز و معرفي نفرات برتر در منطقه ساحلي شهرستان نوشهر برگزار شد.ك/3

1295/1535/608