۱۲ مهر ۱۳۹۳، ۸:۰۹
کد خبر: 81336689
T T
۰ نفر

وحي دل مولانا در بزرگداشت مولانا منتشر شد

۱۲ مهر ۱۳۹۳، ۸:۰۹
کد خبر: 81336689
وحي دل مولانا در بزرگداشت مولانا منتشر شد

مشهد - ايرنا - همزمان با سالروز بزرگداشت شاعر و عارف والامقام، مولوي، موسسه انتشاراتي آستان قدس رضوي به نشر كتابي با عنوان وحي دل مولانا چاپ و منتشر كرد.

به گزارش روز شنبه پايگاه اطلاع رساني آستان قدس رضوي، اين كتاب در قالب بيان دريافت هاي عرفاني مولوي از آيات قرآن كريم به صورت مثنوي به قلم دكتر 'محمد بهنام فر' و به همت انتشارات آستان قدس رضوي منتشر شده است.

'جلال الدين محمد بن شيخ بهاء الدين محمد' معروف به مولوي شاعر عارف و فيلسوف بزرگ يكي از بزرگ ترين مفاخر ادبي ما به شمار مي رود و شايد كمتر اثر ادبي را بتوان يافت كه همانند 'مثنوي معنوي' مولانا، از قرآن تأثير پذيرفته باشد.

در جاي جاي مثنوي معنوي دريافت هاي ناب و عميقي از آيات قرآني وجود دارد كه نگرش عارفي تيزبين را در والاترين مدارج تفكر و انديشه بشري، به اين كتاب آسماني نشان مي دهد.

در اين كتاب طي چهار فصل مباحث تفسير، تاويل و پيشينه آن نزد فرق مختلف اسلامي، شيوه هاي مختلف كاربرد آيات در مثنوي و اهداف معنوي و انگيزشي مولوي از كاربرد آنها و همچنين شرح و تبيين دريافت هاي عرفاني مولانا از آيات قرآني بررسي شده است.

هشتم مهرماه در ايران به عنوان سالروز بزرگداشت جلال‌الدين محمد بلخي مشهور به مولانا، شاعر و فيلسوف ايراني كه آثار و انديشه‌ هايش مورد تحقيق اساتيد و دانش پژوهان جهان قرار مي گيرد، نامگذاري شده است.

علاقه مندان به تهيه كتاب 'وحيِ دلِ مولانا' و همچنين ساير كتاب هاي 'به نشر' (انتشارات آستان قدس رضوي) مي توانند به نشاني اينترنتي www.behnashr.com و يا فروشگاه هاي مشهد و نمايندگي هاي سراسر كشور مراجعه كنند.

7489 / 664
۰ نفر