۲ آبان ۱۳۹۳، ۱۴:۳۲
کد خبر: 81361486
T T
۰ نفر
نهضت امام حسين (ع)، نهضت مبارزه عليه ظلم و استكبار است

اروميه - ايرنا - نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه گفت: نهضت امام حسين (ع)، نهضت و قيام و مبارزه عليه ظلم و استكبار است.

حجت الاسلام والمسلمين 'سيدمهدي قريشي' در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته اروميه افزود: نهضت امام حسين (ع)، قيام و ايستادگي در برابر ظالمان براي دفاع از دين بود و بايد براي حفاظت از اين نهضت مراسم ايام ماه محرم صرفا مداحي در رثاي شهدا كربلا نباشد.

وي با بيان اينكه نهضت عاشورا نهضتي ماندگار و جاودانه است ادامه داد: بيان اهداف نهضت عظيمي كه به رهبري سالار شهيدان بپا شد بايد در كنار مداحي ها توسط سخنرانان و عالمان و روحانيان انجام شود تا همه مردم از اهداف امام حسين (ع) و يارانشان در اين قيام مطلع شده و اين مسايل به آيندگان منتقل شود.

حجت الاسلام والمسلمين قريشي با بيان اينكه يك هزار و 700 طلبه از آذربايجان غربي در شهر قم مشغول به تحصيل هستند اظهار كرد: مجالس عزاداري محرم بايد مجالسي غني بوده و از طلبه ها در اين مجالس براي بيان ابعاد نهضت عاشورا بهره جست.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي با دعوت از دسته هاي عزاداري و مردم در استان به رعايت برخي مسايل در اين ايام گفت: مراسم عزاداري بايد كاملا در شان امام حسين (ع) باشد و ضروري است تا برخي رسوم غلط از اين مجالس حذف شود.

وي اضافه كرد: استفاده از آلات موسيقي و نيز رعايت زمان برگزاري مراسم در شبهاي محرم از مسايلي است كه بايد به آن توجه خاص شود.

حجت الاسلام قريشي با بيان اينكه از برگزاري نمازهاي جماعت در ماه محرم نبايد غفلت كرد اظهار كرد: برگزاري نماز ظهر روز تاسوعا و عاشوار حتي در خيابانها نبايد فراموش شود.

وي در باره ذبح قرباني در مقابل دسته هاي عزاداري نيز گفت: قرباني كردن گوسفند در ايام عاشورا و تاسوعا بهتر است كه در كشتارگاهها صورت بگيرد تا هم شهر جلوه نامطلوبي از نظر بهداشتي و پاكيزگي پيدا نكند و هم موجب ترس كودكان نشود.

امام جمعه اروميه با اشاره به مضرات شبكه هاي اجتماعي نيز اظهار كرد: شبكه هاي اجتماعي حيا و عفت و ايمان را از خانواده ها گرفته است.

وي افزود: اين يك مساله جدي است و اين شبكه ها دامهايي هستند كه اسراييل غاصب و مستكبران براي خانواده هاي ايراني پهن كرده اند.

نماز جمعه اروميه در محل مصلاي امام خميني (ره) اروميه با حضور جمع كثيري از نمازگزاران برگزار شد.

7125/581