امام جمعه ارومیه: عزاداران حسینی از خودنمایی و هیات نمایی بپرهیزند

ارومیه - ایرنا - امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: هیاتهای عزاداری حسینی از خودنمایی و هیات نمایی در دسته ها برای سایران خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه افزود: مسوولان هیاتها، مداحان و مسوولان هئتهای عزاداری باید دقت کنند عزاداری ها خالصانه و برای عشق امام حسین (ع ) و رضایت خداوند باشد.

وی با بیان اینکه شناخت و معرفت باید در دسته های عزاداری نمود یابد ادامه داد: باید از امام حسین (ع) عزاداری خالصانه را بیاموزیم اینکه تا پاسی از شب با طبل عزاداری شود و شهروندان مورد اذیت و ازار قرار گیرند هرگز پسندیده نیست نباید همسایگان و شهروندان را در ایام عزاداری بیازاریم.

امام جمعه ارومیه گفت: مظاهر دین، معرفت و معنویت و دینداری باید در دسته های عزاداری دیده شود و موجب افزایش دینداری شود و لازم است قبل از عزاداریها سخنران ها اهداف امام حسین را بیان کنند و سپس عزاداری شود.

حجت الاسلام قریشی بیان کرد: در کنار دسته های عزاداری بعضی مظاهر که دیده می شود صحیح نیست بانوانی‌برای تشویق و عزاداری در دسته ها حضور می یابند که باید حرمت عزاداری ها را حفظ کنند.

وی ادامه داد: مسوولان امر باید تمام موارد را آسیب شناسی کرده و تا سال بعد نقاط قوت و ضعف شناسایی و جبران شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به قانون برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: مسوولان باید کاملا به بیانات رهبر معظم انقلاب توجه کنند و هرسه قوه باید کاملا با هم هماهنگ شوند و در پیاده سازی و تحقق این برنامه لازم است باهم تعامل داشته باشند و علل عدم تحقق برخی موارد در برنامه های قبلی بررسی شود.

وی ادامه داد: باید مسوولان به دغدغه های شهروندان توجه کنند و مطالبات رهبری را محقق کنند.

نماینده ولی‌فقیه با اشاره به مسأله غزه بیان کرد: جنایت صهیونیست‌ها همچنان ادامه دارد و دنیا همچنان به تماشا ایستاده است و کشورهایی که ادعای حقوق بشری دارند رحم و احساس ندارند و هیچ اقدامی در این زمینه انجام نمی دهند.

وی با اشاره به شایعه سازی علیه مسوولان اضافه کرد: این موضوع از سالهای گذشته ادامه دارد و انسان نباید به هر هر شایعه ای توجه من این اقدامات و بردن آبروی اشخاص کارهای بسیار سخیفی است.

وی در باره کابینه دولت جدید هم اظهار کرد: در انتخاب کابینه باید به مطالبات و بیانات رهبر معظم انقلاب توجه شود.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: با توجه به شناختی که به رییس جمهور منتخب دارم و با توجه به تدین و انقلابی گری وی یقینا معیارهای ایشان این معیارهایی که برخی ها می گویند نیست و معیارهای رهبری برای ما میزان و معیار هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha