۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۷:۳۹
کد خبر: 81399803
T T
۰ نفر
ساخت سريال عروس توليد صدا و سيماي مركز سمنان كليد خورد

سمنان - ايرنا - توليد سريال 'عروس' توليد صدا و سيماي مركز سمنان روز دوشنبه در شهميرزاد كليد خورد.

تصويربرداري اولين قسمت هاي سريال 'عروس' كاري از سيماي مركز سمنان به نويسندگي 'علي خودسياني'، تهيه كنندگي 'احمد خراساني' و 'حسين سنگسري'، كارگرداني 'حميدرضا لوافي' و با بازي 'اسماعيل محرابي'، 'فريدون امير عبدالهيان'، 'مينا نوروزي'، 'مهشيد صدقي'، 'بهرام رامه' و ... در بخش شهميرزاد شهرستان مهدي شهر آغاز شد.

'حسين سنگسري' يكي از تهيه كنندگان سريال عروس گفت: در اين سريال تلاش مي شود آداب، رسوم، فولكلور منطقه و توان گردشگري شهميرزاد شناسانده و به تصوير كشيده شود.

وي افزود: سريال عروس در 13 قسمت 45 دقيقه اي و در ژانر اجتماعي به مدت 60 روز تصويربرداري مي شود.

'حميد رضا لوافي' كارگردان سريال عروس گفت: اكثر صحنه هاي اين پروژه در شهميرزاد و بخش هايي در سمنان و سرخه تصويربرداري خواهد شد.

وي خلاصه داستان اين سريال را چنين بيان كرد: مردي كه 13 سال پيش همسرش فوت كرده قصد تجديد فراش دارد و از ترس برادر زن و همچنين حرف مردم جرات اين كار را نداشته و به دردسرهايي مي افتد و سر انجام ...

لوافي خمير مايه اين مجموعه را آميزه اي از طنز بر اساس واقعيت هاي جامعه عنوان كرد.

حجت الاسلام 'سيدداود احمدپناه' امام جمعه شهميرزاد در اين مراسم با اشاره به سريال پر مخاطب و موثر حضرت يوسف (ع) گفت: آثار نمايشي صدا و سيما به لحاظ پرداختن به ابعاد مختلف يك سوره، آيه، روايت و يا داستان ديني و مذهبي گاه بيشتر از يك سخنراني بر روي مخاطبان تاثير مي گذارد.

'محمد منتظر حجت' مدير كل صدا و سيماي مركز سمنان نيز آثار نمايشي تلويزيوني را تاثير گزارترين برنامه هاي صدا و سيما دانست و گفت: آثار نمايشي تلويزيون مي تواند بر روح مردم تاثير بگذارد و باعث شناساندن و ارتقاء فرهنگ يك منطقه و در مجموع جامعه شود.

وي افزود: در توليدات راديويي و تلويزيوني و همچنين آثار نمايشي رسانه ملي و به تبع آن صدا و سيماي مركز سمنان، عناصر چهارگانه دين، اخلاق، اميد و آگاهي مورد تاكيد رهبر معظم انقلاب ديده شده تا آثار توليدي آثاري ديني، اسلامي، فرهنگي، تاثيرگذار و روشنگر باشند.

مدير كل صدا و سيماي مركز سمنان توليد دو تله تئاتر با عناوين 'مه' و 'سمفوني سپيدارها' و نيز تله فيلم 'ما سه نفر بوديم' را از ديگر آثار نمايشي اين مركز از ابتداي سال جاري تاكنون دانست.

'علي اميني شاد' شهردار شهميرزاد نيز برنامه هاي صدا و سيما را باعث ارتقاء سطح كمي و كيفي فرهنگ عمومي جامعه دانست و افزود: يكي از راههاي انتقال فرهنگ به نسل آينده برنامه ها و توليدات نمايشي صدا و سيما است.ك/3

599