شهرداري زابل نسبت به پرداخت نيم درصد بودجه كتابخانه ها اقدام كند

زابل- ايرنا- معاون استاندار سيستان و بلوچستان و فرماندار زابل گفت: شهرداري زابل تا پايان امسال نسبت به پرداخت نيم درصد بودجه كتابخانه عمومي اقدام كند.

به گزارش ايرنا، 'هوشنگ ناظري' روز دوشنبه در نشست انجمن و كميته نهضت مطالعه مفيد در زابل افزود: بازار مصرف، نياز جامعه و جامعه هدف در امر كتابخواني بايد مورد توجه مسوولان دانشگاهها، مدارس، ادارات و نهاد كتابخانه هاي عمومي قرار گيرد.

وي با بيان اينكه ريشه بزهكاري هاي اجتماعي مسائل فرهنگي است گفت: چگونگي ارتباط خانواده با فرزندان و فرهنگ مطالعه مفيد بايد از سوي راديوي شهري، صدا و سيما و جرايد در جامعه فرهنگسازي شود.

فرماندار زابل اظهار داشت: بايد از فضاي مجازي براي معرفي سيستان و بلوچستان بهره گرفت و انواع كتابهاي سيستاني شناسي منتشر شود.

وي گفت: با توجه به اينكه آمار سرانه مطالعه در زابل زير 10 دقيقه است كه نسبت به متوسط كشوري فاصله زيادي را نشان مي دهد بايد با برنامه ريزي درست جوانان را تشويق به كتابخواني كنيم.

'منصور كياني' مدير آموزش و پرورش زابل گفت: 95 درصد از ظرفيت مدارس اين شهرستان داراي كتابخانه هستند.

رييس نهاد كتابخانه هاي عمومي زابل با اشاره به افزايش 30 درصدي اعضاي كتابخانه هاي عمومي گفت: پنج هزار و 700 نفر عضو كتابخانه هاي عمومي اين شهرستان هستند.

'محمدصالح حيدري' افزود: بيش از 60 هزار جلد كتاب در كتابخانه هاي زابل و نيمروز وجود دارد و همچنين دو ايستگاه مطالعه در بيمارستان اميرالمومنين(ع) و شهرداري زابل داير است.

وي گفت: چهار كتابخانه عمومي در زابل، يك كتابخانه در بنجار، يك مورد در

نيمروز و يك كتابخانه روستايي در شهرك گلخاني فعال است كه شهروندان مي

تواند از آنها استفاده كنند.

7316/7307