بزودی مجهزترین کتابخانه سیار در حوزه سیستان راه‌اندازی می‌شود

زابل - ایرنا - سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: در راستای اجرای عدالت فرهنگی بزودی با پیگیری‌های انجام شده یک کتابخانه سیار در این شهرستان راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی ولایتی پور شامگاه چهارشنبه در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان، با اشاره به نقش کتابداران در تقویت فرهنگ کتابخوانی و تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان به مطالعه کتاب، کتابخانه‌ها را یکی از مراکز مهم فرهنگی دانست و اظهار کرد: کتابخانه مرکز ایجاد انگیزه است و جوانان تحصیل کرده و در حال تحصیل برای سپری کردن اوقات فراغت، مطالعه خارج از درس و بهره‌گیری آموزشی از منابع و کتاب‌های موجود به آن مراجعه می‌کنند و این فرصت بسیار مهم است.

وی فضای مجازی را یکی از دلایل کاهش استقبال از کتابخانه‌ها ذکر کرد و افزود: امروزه افراد با جستجو در اینترنت و فضای مجازی برای پرسش‌های خود پاسخی خواهند یافت اما در کشوری با سابقه غنی از فرهنگ و تمدن و وجود دانشمندان و نخبگان بسیار زیاد در عرصه‌های مختلف، به منظور استقبال از کتاب‌خوانی باید برنامه‌ریزی مناسبی جهت بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها انجام شود.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان زابل️ ادامه داد: ترویج و توسعه کتابخوانی در سطح جامعه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بر این اساس ضرورت دارد همه مسوولان در راستای ترویج مطالعه مفید از هیچ کوششی دریغ نکنند.

وی با بیان اینکه سیستان بر طبق منابع داخلی و خارجی مرکز نصف‌النهار مبدأ است و نام نیمروز نیز برگرفته از همین موقعیت جغرافیایی آن است، تصریح کرد: فرهنگیان و تأثیرگذاران در امر کتاب و کتابخوانی باید در خصوص محقق شدن افق چشم انداز سیستان در توسعه فرهنگ مطالعه تلاش بیشتری داشته باشند.

ولایتی پور تاکید کرد: باید با تمام توان برای تحقق چشم اندازی که رهبر معظم انقلاب در بحث فرهنگ عمومی و کتابخوانی ترسیم کردند تلاش کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha