۲۵ آذر ۱۳۹۳، ۹:۰۰
کد خبر: 81427771
T T
۰ نفر
فرماندار یزد: دولت به بخش بیمه های اجتماعی توجه ویژه دارد

یزد - ایرنا - فرماندار یزد گفت: دولت تدبیر و امید به بخش درمان و بیمه های اجتماعی توجه ویژه ای دارد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد كه روز سه شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت 'محمود شاكری شمسی' در نشستی با هدف بررسی درمان و بیمه كارگران افزود: در طرح بیمه سلامت ایرانیان 65 هزار نفر در استان یزد كه تاكنون تحت پوشش هیچ نوع بیمه ای نبوده اند با پرداخت 10 هزار ریال توانسته اند دفترچه بیمه را با مزایای بیمه های خدمات درمانی و تامین اجتماعی دریافت كنند.

وی خاطر نشان كرد: بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر نیز نوعی بیمه دولتی است كه روستاییان ساكن و غیر ساكن و عشایر براساس پایه درآمدی حق بیمه را در طول سال بصورت اقساط پرداخت می كنند تا هنگام بروز اتفاقات مانند بیماری، حوادث، پیری، فوت و بیكاری كه منجر به قطع یا كاهش معیشت آنها می شود، حمایت شوند.

شاكری شمسی همچنین با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت از ابتدای دولت یازدهم، خاطرنشان كرد: با اجرای این طرح مشكلات اساسی مردم در حوزه‌های مختلف درمان حل خواهد شد.

فرماندار یزد با تاكید به اینكه یزد هم‌اكنون به عنوان یكی از قطب ها درمانی در زمینه بسیاری از بیماری‌ها در سطح كشور شناخته می شود، خاطرنشان كرد: امكانات، تجهیزات، مراكز درمانی و پزشكان یزد اكنون در شرایطی هستند كه بسیاری از بیماران از مناطق مختلف كشور و حتی در برخی موارد از كشورهای حوزه خلیج فارس برای درمان به این استان سفر می‌كنند.

وی ادامه داد: با توجه به برخی محدودیتهایی كه در استان وجود دارد، باید برنامه های توسعه استان بر مبنای بحث بهداشت و درمان باشد.

شاكری شمسی با تاكید به اینكه باید شرایط استفاده از خدمات درمان تأمین اجتماعی برای افراد بومی استان فراهم باشد اظهار داشت: مدیریت درمان تأمین اجتماعی با همكاری سایر دستگاههای اجرایی باید سازوكار لازم را برای بهره مندی بیشتر مردم استان از خدمات میسر كند.

فرماندار یزد خواستار استفاده از ظرفیت خیرین در بخش سلامت شد. ك/1

650/616