۲۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۵۵
کد خبر: 81432393
T T
۰ نفر

استان ها - ایرنا - امامان جمعه كشور در خطبه های خود راهپیمایی و برگزاری آیین اربعین حسینی امسال را در كربلا نشانگر اقتدار و وحدت مسلمانان جهان در برابر تهدیدهای تكفیری ها و مخالفان اسلام دانستند.

خطبای جمعه به امنیت مثال زدنی این آیین اشاره كردند و آن را دلیلی بر قدرت دولت مركزی عراق و لزوم خروج بیگانگان از منطقه و پایان دادن به دخالت های خود در كشورها ارزیابی كردند.

خلاصه خطبه های برخی از شهرستان ها:



مشهد - امام جمعه مشهد گفت: پیاده روی گسترده و انبوه زائران كربلا در اربعین حسینی مانور عظیم و نمایشی از قدرت نرم اسلام است.

آیت الله سیداحمد علم الهدی افزود: آنچه امسال در ایام اربعین حسینی به نمایش گذاشته شد نمایشگاهی از عشق و ارادت خالصانه مردم به حضرت اباعبدالله(ع) و اعتقاد درونی به نقشه راه امام حسین(ع) بود.

قم - حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه موقت قم گفت: آیین عظیم اربعین حسینی در امسال نماد وحدت، اقتدار، بصیرت و مسبب خشم كفار، منافقان و گروه های تروریستی و كشورهای مرتجع منطقه و استكبارگران شد.

شیراز - آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: بخوبی شاهد بودیم كه دولت عراق همراه با مردم در برگزاری آیین اربعین حسینی حماسه بی نظیری را خلق كرد.

وی اضافه كرد: كشور عراق سالها زیر یوغ حكومت مستبدانه زورگویان بود و آمریكای جنایتكار آنها را هدایت و حمایت می كرد اما اكنون كه مسوولان دولت عراق از پشتیبانی مردمی بهره مند شده اند اربعین حسینی را با شكوه تمام برگزار كردند..تامین امنیت وغذا و جا دادن 20 میلیون زایر كار ساده ای نبود كه این مهم با حمایت مردمی بدون هیچ مشكلی انجام شد.

اصفهان - آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان با اشاره به حماسه حضور یك و نیم میلیون نفری مردم ایران در مراسم اربعین در كربلا گفت: با تخمین 17 تا 20 میلیونی جمعیت حاضر در كربلا می توان این حضور را یكی از بی نظیرترین مراسم در طول تاریخ دانست.

وی حضور میلیونی مردم در كربلا و برقراری امنیت كامل و سالم در آن منطقه را نتیجه اقدامات ارزشمند مرجعیت، دولت عراق و حكومت ایران عنوان كرد.

كرمان - امام جمعه كرمان گفت: راهپیمایی 20 میلیونی اربعین حسینی در مسیر نجف اشرف - كربلا دنیای كفر را تكان داد و سردمداران استكبار دچار وحشت شدند.

آیت الله سید یحیی جعفری افزود: با هیچ زبان و بیانی نمی توان این اقدام را توصیف و تحلیل كرد.

بوشهر - امام جمعه موقت بوشهر گفت: پیاده روی امسال مسلمانان در روز اربعین باعث رعشه بر اندام استكبار، تكفیری ها و گروه داعش شد و نشان دهنده عظمت سیدالشهدا (ع) است.

حجت الاسلام غلامرضا هاشمی اظهاركرد: اولین پیام این پیاده روی قدرت مردم مسلمان و اسلام را نشان داد كه منجر به آشنایی افكار عمومی جهان با ماهیت ظلم ستیزی حضرت ابا عبدالله حسین(ع) شد.

ساری - امام جمعه ساری گفت: تجمع مسلمانان در اربعین حسینی در كربلای معلا پاسخی كوبنده به دشمنان شیعه بویژه رژیم صهیونیستی است.

آیت الله نورالله طبرسی در با یادآوری این كه همه رسانه های جهان از این گردهمایی به عنوان بزرگترین تجمع مذهبی در تاریخ بشر یاد كردند، افزود: شایسته است كه این رویداد سترگ در كتاب ركوردها منظور شود.

یاسوج - حجت الاسلام والمسلمین سید علی اصغر حسینی امام جمعه یاسوج اظهار كرد: اربعین حسینی امسال به دلیل حضور بیش از 20 میلیون مسلمان شیعه در كربلای معلا با سال های گذشته متفاوت بود و تشكیل این اجتماع مردمی بیانگر اقتدار جهان اسلام است.

وی عنوان كرد: این اجتماع میلیونی دارای این پیام مهم است كه مسوولان عراق توانایی تامین امنیت كشور خود را دارند و نیازی به حضور بیگانگان ندارند.

گرگان - امام جمعه گرگان با اشاره به راهپیمایی 20 میلیونی ایام اربعین حسینی گفت: این میزان حضور، نشانه دلبستگی و ارادت شیعیان جهان به خاندان پیامبر اسلام (ص) است.

آیت الله سیدكاظم نورمفیدی اظهار كرد: راهپیمایی اربعین امسال از بزرگترین اجتماعات محبان به اهل بیت پیامبر (ص) بود كه نشانه رابطه شیعیان با پاكی، فضیلت، بزرگواری و كرامت انسانی انسان های بزرگ و كامل است.علاوه بر پیام عشق و ارادت شیعیان به خاندان پیامبر (ص) این اجتماع بزرگ یك پیام سیاسی نیز داشت و آن این كه داعش و گروهك های تكفیری نتوانستند جرم و جنایتی را مرتكب شوند.

زنجان - امام جمعه زنجان گفت: حضور میلیونی عاشقان حسینی در آیین اربعین امسال در كربلای معلی اقتدار وصف ناشدنی شیعیان را در جهان به نمایش گذاشت.

آیت الله علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته زنجان افزود: آیین اربعین امسال كه با حضور دلدادگان حسینی و با هدف زنده نگه داشتن عاشورا و فداكاری یاران با وفای ابا عبدالله الحسین(ع) با شكوه بسیاری برگزار شد، با سالهای گذشته بسیار متفاوت بود.

سمنان - حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد شاهچراغی امام جمعه سمنان با اشاره به راهپیمایی عظیم مسلمان در اربعین حسینی در كربلا، بیان كرد: این همایش و تجمع بزرگ با حضور 20 میلیون زایر بسیار بی نظیر بود.

وی حضور این تعداد زایر را به خاطر خدا و محبت به خاندان اهل بیت دانست و ادامه داد: محبت به اهل بیت به عنوان یك سرمایه معنوی و الهی باید حفظ و تقویت شود.

شهركرد - حجت الاسلام سید محمد احمدی امام جمعه موقت جمعه شهركرد گفت: راهپیمایی 20میلیون مردم در اربعین حسینی مكتب حقیقی حسینی را برای همگان اثبات كرد چرا كه این راهپیمایی فرا دینی و فرا مذهبی بود و از هر دین و مذهبی در این راهپیمایی برای عرض ادب به ساحت حضرت امام حسین علیه السلام به حركت در آمدند.

قزوین - امام جمعه موقت قزوین گفت: حضور میلیونی زایران در مراسم سوگواری اربعین حسینی در كربلای معلی، بار دیگر عظمت اسلام و اقتدار مسلمین را به دنیا نشان داد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالكریم عابدینی افزود: این حضور پرشور موجب خشم بیشتر استكبار جهانی شد و عاشقان اهل بیت از 60 كشور دنیا به جهانیان ثابت كردند كه محبت اهل بیت هر روز در دنیا گسترده تر می شود.

وی اظهار كرد: در اربعین حسینی امسال مسلمانان بار دیگر اوج تنفر خود را از گروه های تكفیری، حامیانش و كارهای خشونت بار آنها نشان دادند.

بجنورد - امام جمعه بجنورد گفت: اربعین حسینی امسال در كربلا با اجتماع جمعیت 20 میلیون نفری مسلمانان سراسر دنیا، به نوعی عرصه جنگ نرم در برابر توطئه دشمنان بود.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته بجنورد، افزود: این حضور پرشور مسلمانان كه از 60 كشور در كربلا گرد آمدند، گره ولایی و وحدت مسلمانان را به استكبار جهانی نشان داد.

وی حركت مسلمانان در برگزاری آیین اربعین حسینی را بی نظیر خواند و بیان كرد: این حضور پرشور مسلمانان دنیا در اربعین حسینی در كربلا ضمن معرفی توانمندی دولت عراق، برای مرتجعین منطقه و كشورهای مزدور در حمایت از تروریسم پیام داشت كه تا هنوز آبروی آنها بیشتر نریخته حمایت های خود را از وهابیت و گروه تكفیری داعش كنار بگذارند.

591/675
۰ نفر