۱۰ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۲۷
کد خبر: 81445454
T T
۰ نفر
آزادي 477 زنداني جرائم غير عمد با كمك ستاد ديه اصفهان

اصفهان - ايرنا - رييس ستاد ديه استان اصفهان گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون زمينه آزادي 477 نفر از زندانيان جرائم غير عمد، توسط اين ستاد فراهم شده و آنها به آغوش خانواده هاي خود بازگشته اند.

' مجيد احساني ' روز چهارشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: اين زندانيان محكوم به پرداخت ديه حوادث رانندگي، ديه حوادث كارگاهي، پرداخت مهريه و محكومين مالي به غير از كلاهبرداري بودند.

وي اظهار كرد: 244 نفر از اين افراد محكومين مالي غير كلاهبرداري ، 140 نفر محكوم به پرداخت مهريه و نفقه و 93 نفر محكوم به پرداخت ديه بودند.

وي ميزان كل بدهي زندانيان آزاد شده را 37 ميليارد تومان اعلام كرد.

رييس ستاد ديه استان اصفهان با اشاره به اينكه با تلاش هاي انجام شده توسط ستاد ديه استان اصفهان، شكات بيش از 13 ميليارد تومان را گذشت كردند، اظهار كرد: مابقي اين مبلغ از طريق كمك خيرين، تسهيلات بانكي، قرضه الحسنه همچنين كمك صندوق تامين خسارت هاي بدني تامين شد.

احساني با اشاره به اينكه به غير از آزادي زندانيان ياد شده، ستاد ديه استان اصفهان از زنداني شدن 23 نفر كه در آستانه ورود به زندان بودند، جلوگيري كرده است، افزود: كل بدهي اين افراد بيش از يك ميليارد و 700 ميليون تومان بود كه با پيگيري هاي اين ستاد، شكات بيش از 800 ميليون تومان آن را گذشت كردند.

وي شمار زندانيان غير عمد كه توسط ستاد ديه استان اصفهان در سال گذشته آزاد شدند را 550 نفر اعلام كرد و افزود: در سال جاري تاكنون زمينه آزادي حدود 9 درصد زندانيان جرائم غير عمد كشور توسط ستاد ديه استان اصفهان فراهم شده است.

رييس ستاد ديه استان اصفهان با اشاره به اينكه در زندان هاي استان اصفهان بيش از 600 نفر محكومين جرائم غير عمد زنداني هستند، افزود: 150 نفر اين افراد محكوم به پرداخت مهريه و نفقه، 96 نفر ديه حوادث رانندگي و مابقي محكومين مالي هستند.

وي با اشاره به اينكه محكومان جرائم غير عمد در استان اصفهان به ترتيب محكومين مالي، پرداخت مهريه و نفقه و ديه حوادث رانندگي و كارگاهي هستند، افزود: بيشتر زندانيان جرائم غير عمد در بخش محكومين مالي به دليل عدم آشنايي با قوانين و اعتماد بي دليل به ساير افراد و ضمانت هاي ناآگاهانه گرفتار شده اند.

احساني با اشاره به اينكه محكومين پرداخت مهريه و نفقه نيز در رتبه دوم زندانيان جرائم غير عمد قرار دارند، از خانواده ها و جوانان خواست در عقد مهريه دقت لازم را داشته باشند و از تعهد مهريه هاي سنگين خودداري كنند.

وي با اشاره به اينكه زنداني شدن افراد تبعات بد اجتماعي و فرهنگي دارد همچنين از رانندگان وسائط نقليه و موتورسواران نيز خواست براي جلوگيري از حوادث ناگوار، قوانين را رعايت و نسبت به بيمه وسائط نقليه خود اقدام كنند.

ت/ 7132/ 607