۱۱ دی ۱۳۹۳، ۸:۵۳
کد خبر: 81446670
T T
۰ نفر
بهره برداري و تجهيز بيمارستان شهيد چمران نياز اساسي مردم سروآباد است

سنندج - ايرنا- رييس شوراي اسلامي سروآباد يكي از نيازهاي اساسي مردم اين شهرستان را بهره برداري و تجهيز بيمارستان شهيد چمران اين شهرستان اعلام كرد و خواستار تسريع در بهره برداري از آن شد.

صباح محمدي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا به بازديد وزير بهداشت از اين بيمارستان اشاره كرد و افزود: اين بيمارستان اكنون در حد درمانگاه به مردم ارايه خدمات مي دهد كه پاسخگوي نيازهاي مردم اين شهرستان نيست و بايد فعاليت آن در حد بيمارستان ارتقاء يابد.

وي گفت: سروآباد از سال 1332 مركز بخش ، از سال 1374 به شهر و از سال 1381 به شهرستان ارتقاء يافته و با وجود جمعيتي بيش از 50 هزار نفر و اكثريت روستايي، از خدمات درماني محروم است.

به گفته وي متاسفانه خدمات تنها بيمارستان اين شهرستان به نام بيمارستان 32 تختخوابي شهيد چمران كه حدود 2 سال است از پيشرفت فيزيكي 90 درصد به بالا برخوردار است در حد درمانگاه روستايي كوچك است و به هيچ وجه مورد رضايت نبوده و شايسته اين مردم شريف و مرزدار نيست.

وي افزود: در ضمن با توجه به وضعيت موجود شهرستان سروآباد خصوصاً ار لحاظ درماني، مهاجرت از شهر و روستاها به شهرستان هاي همجوار يكي از آسيب هاي توسعه اين شهرستان است.

محمدي يكي از مشكلات عدم سكونت در اين شهر را نبود امكانات درماني مناسب عنوان كرد و گفت: اغلب مردم براي كار درماني به مريوان و يا سنندج مراجعه مي كنند.

رييس شوراي اسلامي سروآباد در ادامه گفت: هيچ كسي در وضعيت كنوني منكر خدمات شايسته و انقلابي وزير بهداشت در عرصه بهداشت و درمان كشور خصوصاً تحول نظام سلامت نيست و همگان قدرشناس زحمات صادقانه و بدون رياي اين وزير دلسوز هستند و از اين رو مردم سروآباد نيز انتظار دارند بيمارستان شهيد چمران هر چه زودتر افتتاح شود.

محمدي اظهار كرد: بهره برداري از بيمارستان 32 تختخوابي شهيد چمران سروآباد و برخورداري آن از امكانات به روز مثل ساير بيمارستان هاي كشور و استقرار چارت سازماني آن و نيز كادر متخصص متناسب با نياز مردم از مطالبات جدي و به حق مردم از دولت تدبير و اميد است.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در بازديد از بيمارستان شهيد چمران سروآباد اعلام كرد اتمام اين بيمارستان را پيگيري خواهم كرد و در صورت تحويل آن به وزارت بهداشت نسبت به تجهيز آن اقدام خواهيم كرد.

سرواباد در 92 كيلومتري غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.ك/3

7346/533