۱۲ دی ۱۳۹۳، ۱۵:۵۹
کد خبر: 81448035
T T
۰ نفر
امام جمعه دزفول:
اختلاف افكني بين مسلمانان توطئه دشمن براي ضربه زدن به اسلام است

دزفول - ايرنا - امام جمعه دزفول ايجاد تفرقه و اختلاف افكني بين شيعه و سني را توطئه دشمنان براي ضربه زدن به جامعه اسلامي دانست و گفت: مسلمانان بايد نسبت به توطئه هاي دشمنان هوشيار باشند.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام ' سيد محمدعلي قاضي دزفولي' در خطبه هاي نماز جمعه دزفول با تبريك هفته وحدت و خجسته ميلاد نبي مكرم اسلام (ص) افزود:مسلمانان بايد براي خنثي كردن توطئه هاي دشمنان به وحدت روي آوردند تا دشمن را ناكام كنند.

وي گفت:دشمن جنگ برادر كشي بين مسلمانان به راه انداخته و وحدت جامعه مسلمين را هدف گرفته است لذا بايد هوشيار بود و با بيداري تمام جلوي فتنه دشمن را گرفت.

امام جمعه دزفول اظهار كرد:دشمن سعي دارد با دامن زدن به اختلافات بين مردم به اهداف شوم خود برسد و برخي افراد نادانسته آب به آسياب دشمن مي ريزند.

حجت الاسلامي قاضي دزفولي به 17 ديماه سالروز توطئه استعماري كشف حجاب به دستور رضاخان در سال 1314 اشاره كرد و گفت:كشف حجاب ، فساد ، فحشا و لاابالي گري در جامعه مهمترين هجمه فرهنگي دشمن است.

خطيب جمعه دزفول حجاب و عفاف را مظهر پاكي يك جامعه دانست و گفت:بي حجابي مفسده بسياري در جامعه به دنبال دارد لذا بايد با برنامه ريزي و كار فرهنگي جلوي اين مفسده را گرفت.

وي نسبت به دوچرخه سواري برخي بانوان در مناطقي از دزفول هشدار داد و گفت: دوچرخه سواري زنان در معابر عمومي يك عمل قبيح و زشت است و بانوان فقط در نقاطي كه براي آنان در نظر گرفته شده بايد دوچرخه سواري كنند.

خطيب جمعه دزفول افزود:اسلام با حجاب به دنبال حفظ شخصيت زن مسلمان است ولي غرب با ترويج بي عفتي به دنبال استفاده ابزاري از زنان است.

حجت الاسلام قاضي دزفولي گفت:امام حسين (ع) شهيد امربمعروف است و بايد نسبت به احياي اين فريضه الهي اقدام كرد.

خطيب جمعه دزفول در فراز ديگري از خطبه هاي نماز جمعه به رزمايش محمد رسول الله با حضور يگان هاي هوايي ،زميني و پدافند كشور اشاره كرد و گفت:اين رزمايش پس از انقلاب تاكنون در كشور بي سابقه بوده كه نيروهاي مسلح توانمندي و اقتدار خود را به نمايش گذاشتند.

وي همچنين به برگزاري اجلاس سراسري نماز در اهواز اشاره كرد و گفت:مباحث خوبي در اين اجلاس مطرح شد كه بايد اجرايي شود.

امام جمعه دزفول بر پخش اذان از بلند گوي مساجد شهر تاكيد كرد و گفت:برخي مساجد شهر دزفول امام جماعت ندارند كه بايد با تربيت عالمان ديني به عنوان طبيبان جامعه در اين خصوص اقدام كرد .

امام جمعه دزفول از حضور مردم در مراسم سالروز حماسه 9 دي تقدير كرد و گفت:9 دي به عنوان يك حماسه ماندگار در تاريخ همواره بايد گرامي داشته شود.

وي افزود:عده اي تلاش مي كنند حماسه 9 دي را به چالش بكشانند كه بايد به آنها هشدار داد.

7278/648