۱۶ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۰۳
کد خبر: 81453503
T T
۰ نفر
استاندار: گيلان آمادگي مقابله با بحران احتمالي ناشي از برف را دارد

رشت - ايرنا - استاندار گيلان با اشاره به پيش بيني هواشناسي مبني بر بارش برف و باران و افت شديد دما در استان از روز پنجشنبه از آمادگي تمامي دستگاه هاي مسوول در بخش هاي مختلف براي مقابله با بحران احتمالي ناشي از برف و سرما خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، 'محمدعلي نجفي' روز سه شنبه در جلسه مديريت بحران استان با اشاره به تجارب اين استان در بحران هايي همچون سيلاب، برف و خشكسالي طي يكسال گذشته افزود: در بحران هاي گذشته نيز آمادگي استان براي مقابله با بحران ها مطلوب بوده و تمامي آنها را با موفقيت پشت سر گذرانده ايم.

وي با تاكيد بر اينكه مردم در هنگام بروز مشكلات همكاري لازم را براي گذر بي دغدغه از بحران ها با مسوولان داشته باشند، بيان كرد: بايد ضمن آمادگي براي ارائه انواع خدمات به شهروندان از مواهب طبيعي زمينه نشاط، آرامش و شادي آنان را فراهم كرد.

نجفي خاطرنشان كرد: بايد ضمن آمادگي، فضا را طوري فراهم كنيم كه مردم از اين مواهب طبيعي بهره كافي را برده و نگراني در اين بخش ها نداشته باشند.

استاندار گيلان در ادامه با اشاره به آمادگي نانوايي ها در تامين نان مردم استان تصريح كرد: بايستي آمادگي لازم براي توزيع و پخت بيشتر نان تا پايان فصل زمستان در استان وجود داشته باشد.

نجفي همچنين از تعزيرات خواست تا در زمان بحران ها نظارت جدي بر خدمات دهي دستگاه ها و اصناف داشته باشد.

وي در بخشي ديگر از سخنان خود با اشاره به وزش باد گرم طي روز گذشته و امروز در استان خاطرنشان كرد: اهميت حفظ محيط زيست و پيشگيري از بروز آتش سوزي در جنگل ها كمتر از بحران باران و برف نيست ، از اينرو تمامي دستگاه ها بايد منابع طبيعي را در اين بخش ياري كنند.

استاندار گيلان دامنه ايجاد بحران را فقط محدود به وقايع طبيعي ندانست و تصريح كرد: هر مشكل ديگري كه به منافع مردم آسيب وارد كند، بحران محسوب مي شود و مسوولان بايد عملكرد قابل قبولي ارائه دهند.

** بارش برف و باران از روز پنجشنبه در گيلان **

مديركل هواشناسي گيلان نيز در اين جلسه از استقرار سامانه پرفشار و سرد و باران زا در استان خبر داد و گفت: با استقرار اين سامانه از غروب چهارشنبه؛ بويژه صبح روز پنجشنبه برف و باران و روز جمعه در مناطق جلگه اي بارش برف را در اين مناطق شاهد خواهيم بود.

' بهمن كمانگير' بيشترين تمركز بارش ها را در قسمت هاي مركزي و شرق گيلان عنوان و اضافه كرد: از روز جمعه تا روز دوشنبه افت شديد دما را در استان خواهيم داشت كه دماي هوا براي مناطق جلگه اي تا منهاي دو درجه و كوهستاني تا منهاي 10 درجه كاهش مي يابد.

وي با بيان اين كه با قطع بارش برف از روز يكشنبه تا روز دوشنبه هفته آينده شرايط يخبندان را خواهيم داشت، اظهار كرد: بر اساس نقشه هاي هواشناسي؛ روز پنجشنبه به دليل بارندگي احتمال آبگرفتگي در معابر و روز جمعه ارتفاع برف در ارتفاعات تا بيش از يك متر پيش بيني مي شود.



** ذخيره گندم هفت ماه گيلان تامين شده است **

رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت گيلان نيز در اين جلسه از ذخيره هفت ماه گندم در استان خبر داد و گفت: هم اكنون بالغ بر 140 هزارتن گندم در استان ذخيره شده كه اين ميزان ذخيره سازي طي سال هاي اخير بي سابقه بوده است.

' علي منتظري' تعداد نانوايي هاي استان را سه هزارو 680 واحد عنوان كرد و افزود: 65 درصد نان استان بربري، 19 درصد لواش، سه درصد تافتون و شش درصد سنگك مي باشد.

وي افزود: همچنين در راستاي تمهيدات لازم در هنگام بحران؛ ارزاق و كالاهاي مورد نياز مردم نيز به اندازه كافي در انبارها ي استان موجود است.



** وقوع سه آتش سوزي سطحي در عرصه هاي جنگلي گيلان**

مديركل منابع طبيعي گيلان نيز از بروز سه آتش سوزي سطحي در شهرستان هاي رشت، رودبار و شفت ناشي از باد گرم طي روزهاي اخير خبر داد و خواستار همكاري دستگاه ها با اين اداره كل شد.

به گزارش ايرنا، در اين جلسه كه با حضور استاندار و مديران دستگاه هاي ذيربط در مركز مديريت بحران استان برگزار شد، دستگاه هاي مسوول براي مقابله با هرگونه بحران اعلام آمادگي كردند.ك/3

7296/ 603