شهر خاش در سالروز ولادت حضرت رسول اكرم (ص)  غرق در شادي و سرور است

زاهدان - ايرنا -شهر خاش در ايام گراميداشت هفته وحدت و سالروز ولادت حضرت رسول اكرم (ص) غرق در شادي و سرور است و همدلي و اخوت در اين منطقه موج مي زند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، به مناسبت گراميداشت هفته وحدت، برنامه ها و آيين هاي جشن و شادي، محافل معنوي انس با قرآن كريم مسابقات فرهنگي و ورزشي در سطح شهر و مراكز روستايي و عشايري خاش در حال برگزاري است.

قشرهاي مختلف مردم شيعه و سني، فارس و بلوچ، سيستاني، بيرجندي و يزدي در كنار هم در اجراي برنامه هاي جشن و شادي سهيم هستند.

شهر خاش در اين ايام چراغاني شده و ايستگاههاي صلواتي داير از مردم با پخش شربت و شيريني پذيرايي مي كنند.

دانش آموزان در مدارس علاوه بر گرفتن جشن تكليف ديني، غرق در شادي و شور ميلاد نبي رحمت(ص) هستند.

ورزشكاران در سطح شهر و مناطق روستايي با هم به رقابت مي پردازند.

عبدالغفور قلندرزهي رييس اداره ورزش و جوانان خاش گفت: به مناسبت گراميداشت هفته وحدت صعود وحدت آفرين تيم 25 نفره كوهنوردي شهرستان خاش متشكل از خواهران و برادران شيعه و سني با همكاري اداره ورزش و جوانان ،هلال احمر، هيات كوهنوردي و با حمايتهاي فرمانداري و بخشدار مركزي خاش انجام شد.

وي برگزاري مسابقات فوتسال جام دهياري ها در دهستان اسماعيل آباد، مسابقه قوي ترين مردان روستايي و نيز جشنواره ورزشي بانوان وحدت آفرين روستايي با شركت افزون بر 300 ورزشكار زن را از ديگر برنامه هاي گراميداشت هفته وحدت عنوان كرد.

بخشدار مركزي خاش نيز از اجراي باشكوه و متنوع برنامه هاي گراميداشت هفته وحدت در نقاط روستايي و عشايري اين بخش خبر داد.

مجتبي شجاعي افزود: برگزاري يادواره شهداي روستايي در محل پشتكوه به همت بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس و حوزه مشاوران جوان بخشداري، گردهمايي علما، معتمدان و ريش سفيدان شيعه و سني و همچنين برپايي محافل معنوي انس با قرآن كريم با حضور قاريان ممتاز ملي و استاني از برنامه هاي تدارك ديده شده به همين مناسبت در اين بخش است.

وي تجليل از نخبگان و مشاوران جوان، برپايي ايستگاه هاي صلواتي با مشاركت اتاق اصناف و اداره صنعت را از ديگر برنامه هاي گراميداشت هفته وحدت عنوان كرد.

وي گفت: مسابقات فوتسال جام وحدت به ميزباني روستاي اسماعيل آباد، ديدار با خانواده معظم شهداء و ايثارگران، صعود دو روزه تيم كوهنوردي بخشداري به تفتان و برگزاري مسابقه قوي ترين مردان روستايي در محل استاديوم ورزشي شهيد امام بخش ريگي از ساير برنامه هاي گراميداشت هفته وحدت در بخش مركزي شهرستان خاش است.

بخشدار مركزي خاش همچنين در نشست معتمدان طايفه كهرازهي در روستاي نجف آباد بيان كرد:پيامبر اكرم(ص)،بيت الله الحرام، كلام الله مجيد،خداي متعال و نماز از محورهاي مهم وحدت در ميان امت اسلامي محسوب مي شوند.

مجتبي شجاعي همچنين از امام راحل ره، رهبري معظم انقلاب و شهداي انقلاب اسلامي به عنوان پرچمداران وحدت در ايران ياد كرد.

وي سپس با قدرداني از خدمات ارزشمند نظام اسلامي و دولت تدبير و اميد در منطقه از تلاشها و حمايتهاي استاندار سيستان و بلوچستان، مقامات استاني و محلي و از جمله فرماندار خاش براي توسعه استان و منطقه خاش تجليل كرد.

وي با مهم برشمردن نقش و همراهي اقشار مختلف مردم با مسوولان و گسترده كردن تعامل مردم و مسوولان، ضرورت مشاركت افراد جامعه براي ساخت مدارس، كمك به تامين امنيت و توسعه شاخص هاي خدماتي خواستار شد.

وي با اشاره به اينكه خاش نماد وحدت استان است، تاكيد كرد: به بركت وجود بافت قومي و عشيره اي در بخش مركزي شهرستان خاش بيشتر اين برنامه ها با محوريت تقويت وحدت بين اقوام اين بخش برگزار شد.

همچنين شماري از معتمدان طايفه كهرازهي ضمن آمادگي بر حفظ وحدت و همدلي،حمايت خود را از نظام اسلامي ابراز داشتند.

خاش در 185 كيلومتري جنوب زاهدان مركز سيستان و بلوچستان واقع شده است.

7312 / 653